رسانه آلمانی گزارش محرمانه‌ای از سازمان ناتو در مورد وضعیت امنیتی افغانستان منتشر کرده است که بر اساس آن، نیروهای امنیتی افغانستان قادر به انجام وظایف خود نیستند.

به گزارش مشرق، رسانه آلمانی «اشپیگل» گزارش محرمانه‌ای را از سازمان ناتو در مورد وضعیت امنیتی افغانستان منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، با از دست دادن یک سوم از نیروهای ارتش افغانستان، وضعیت امنیتی در این کشور در سال 2016 میلادی وخیم‌تر خواهد شد.

در این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی افغانستان با وجود کمکهای مالی چند میلیارد دلاری کشورهای بین‌المللی به طور کلی قادر به انجام وظایف نظامی خود نیستند.

این گزارش، از تعداد کل 101 واحد پیاده نظام، فقط یک واحد آن را «آماده جنگ» اعلام کرد در حالی که 38 واحد آن به عنوان واحدهایی با «مشکلات بزرگ»، طبقه‌بندی شده است.

همچنین 10 گردان که شامل 600 سرباز است، با عنوان «غیر قابل عملیاتی» دسته‌بندی شده است.

بر اساس اطلاعاتی که «جان کمپبل» فرمانده آمریکایی مأموریت حمایت قاطع و نیروهای آمریکایی در افغانستان تهیه کرده‌اند، از 17 گردانی که در ولایات تحت کنترل طالبان مانند قندهار و زابل مستقر هستند، 12 واحد آن آمادگی «محدود» دارند.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از دلایل وخیم‌شدن اوضاع امنیتی در افغانستان، افزایش تلفات جنگی است که این میزان در سال 2015 میلادی نسبت به سال 2014 میلادی 42 درصد افزایش داشت.

میزان تلفات ارتش ملی افغانستان بیش از 8 هزار نفر بود که به‌طور میانگین در سال 2015 میلادی هر روز 22 نظامی کشته شده‌اند.

مطمئناً افزایش تلفات موجب افزایش میزان «فرار» می‌شود که در برخی از موارد سربازان ارتش ملی افغانستان به طالبان می‌پیوندند.

در این گزارش آمده است که در نتیجه زمانی که میزان تلفات و تعداد افراد «فراری» را با هم جمع می‌بندیم، شاهد از دست دادن یک سوم از پرسنل ارتش ملی افغانستان هستیم.

طالبان افغانستان بیشتر مناطق ولایات جنوبی هلمند و قندهار را تحت کنترل دارند. نیروهای امنیتی افغانستان از بیشتر ولایات شمالی قندوز و بدخشان بیرون شده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    مشرق از ارتش روسیه چه خبر.دیگه تو سوریه عملیات نداره؟میخواست به افغانستان هم کمک کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس