کد خبر 518637
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰

معاون دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح با انتقاد شدید از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تأکید کرد که همه طرف‌ها باید با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) مذاکره کنند و از توطئه علیه آن دست بردارند.

به گزارش مشرق، جبریل رجوب، معاون دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین درباره اوضاع داخلی فلسطین انتقادات بی‌سابقه‌ای را از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح و بر لزوم ساماندهی اوضاع داخلی جنبش فتح و وضع راهبردهای امیدبخش برای نسل جوان و انتقال مسئولیت رهبری به این قشر تاکید کرد.

رجوب ضمن اذعان به بحران واقعی در سطح بالای رهبری تشکیلات خودگردان، این نهاد را به سرگردانی همزمان با جوش و خروش نسل جوان متهم کرد و گفت که مسئولان فلسطینی باید منافع ملت را در نظر گیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رجوب همچنین به سرگردانی و تحیر مقامات سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین پس از شکست روند سیاسی سازش به دست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس اعتراف کرد و گفت:«تشکیلات رام الله پس از به شکست کشیده شدن روند سازش توسط نتانیاهو سرگردان و بلاتکلیف است و هنوز تصمیم مشخصی درباره شورای ملی و اجرای مصوبات آن و نیز روابط با جنبش حماس و حتی طرف های منطقه ای نگرفته است.

وی اعضای جنبش فتح را به بازنگری در روابط این جنبش با رژیم صهیونیستی بر اساس پروژه تشکیل کشور فلسطین و مقاومت دعوت کرد و خواستار حمایت از انتفاضه قدس و نهادینه‌سازی آن از طریق هدف‌گذاری برای این تحرک گسترده شد و گفت: ما در کمیته مرکزی این مساله را بررسی و حمایت خود از انتفاضه را اعلام کردیم و باید ضمن نهادینه‌سازی آن، اهداف این انتفاضه را مشخص کنیم.

معاون دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح همچنین بر لزوم تداوم گفت‌وگوها با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد و آن را تنها راه تحقق وحدت ملی دانست. رجوب تصریح کرد: راه ارتباط با این جنبش توطئه داخلی و منطقه‌ای علیه آن نیست بلکه ما باید اخلاق ملی را رعایت کنیم.

این رهبر جنبش فتح در ادامه از فقدان رویکرد مشخص جنبش فتح انتقاد کرد و گفت این جنبش اکنون بیشتر به یک گروه وابسته به یک فرد شبیه شده است و کمیته مرکزی محلی از اعراب ندارد و بی شک قدرت مطلق باعث فساد می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس