وزیر امور خارجه عراق تأکید کرد، که در دوران ملک عبدالله فعالیتهایی را برای جلوگیری از اعدام آیت الله نمر باقر النمر انجام داده بود.

 به گزارش مشرق، "ابراهیم جعفری" روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دوران ملک عبدالله فعالیتهایی را برای توقف اجرای حکم اعدام شیخ نمر انجام دادم، و در آن زمان به من اطمینان‌ خاطر داده شد که شیخ نمر اعدام نمی شود.

وی تأکید کرد: این اقدام (اعدام آیت الله نمر) ما را شوکه کرد.

جعفری افزود: عراق نمی خواهد که در امور دیگران دخالت کند، اما وقتی یک شهروند از طبقه علما و موضوع مربوط به مفهوم مرجعیت دینی و احساسات امت اسلامی باشد، نمی توانیم تلاشی نکنیم.

وزیر امورخارجه عراق خاطرنشان کرد: باید از پیامدهای این مشکل جلوگیری کنیم، دشمنان منطقه و اسلام به دنبال آن هستند که منطقه را به سوی جنگی ببرند که هیچ کسی در آن پیروز نیست.
وی تأکید کرد: مدیریت این موضوع در ایران کاملا عالی و خوب انجام شد، و من بسیار اطمینان یافتم؛ دنیا باید بداند که ایران از هیچ حمله ای حمایت نمی کند و همواره به دنبال ایجاد صلح و آرامش بوده است.

وزارت کشور عربستان سعودی شنبه گذشته از اعدام آیت الله نمر باقر النمر خبر داد. این جنایت آل سعود با واکنشهای اعتراض آمیز گسترده ای در عربستان و دیگر کشورهای دنیا همراه شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس