کد خبر 513596
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

رسانه های انگلیس از احتمال تبادل اطلاعات مهم و مخفی مرکل با مقامات انگلیس در لندن خبر دادند.

 به گزارش مشرق، « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار اخیر خود از لندن اطلاعات مهم و مخفی را با مقامات این کشور مبادله کرده است.

این جمله ای است که روزنامه انگلیسی تایمز شروع مطلب خود در این زمینه را آغاز کرده است.

مرکل پیش از وقوع حملات تروریستی پاریس در جریان سفر به لندن با « اندریو پارکر » رئیس اداره اطلاعات مخفی انگلیس MI۵ و « الکس یانگر » رئیس اداره MI۶ و « روبرت هانیگان » رئیس اداره ارتباطات انگلیس با حضور « دیوید کامرون » نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

گرچه این دیدار پیش از وقوع حمله تروریستی پاریس انجام شد اما مبارزه با تروریسم از محورهای اصلی گفتگوی صدراعظم آلمان با مقامات انگلیس بود.

روزنامه تایمز در ادامه مطلب خود آورده است: مرکل در این دیدار اطلاعات خوبی درباره « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و موقعیت و اوضاع حاکم بر اوکراین ارائه داده است.

از سوی دیگر مقامات اطلاعاتی انگلیس نیز اطلاعاتی درباره خطرات احتمالی گروه تروریستی داعش در قبال اروپا و همچنین فعالیت آنها در عراق و سوریه در اختیار صدراعظم آلمان قرار داده اند.

در ادامه مطلب می خوانیم: گرچه آلمان عضو گروه « فایو آیز» ، کلاب جاسوسان ، متشکل از کشورهای انگلیس ، استرالیا،نیوزلند،کانادا و آمریکا نیست اما اطلاعات مخفیانه زیادی درباره بسیاری از مسائل دارد.

سوالاتی که به ذهن می رسد عبارتند از: آیا مرکل به اداره اطلاعات آلمان اعتماد چندانی نداشته و از منابع اطلاعاتی دیگر استفاده می کند؟ مرکل چه اطلاعاتی درباره روسیه در اختیار مقامات MI۶ قرار داد؟

در پایان آمده است: خیلی به سختی می توان نتیجه گرفت که آیا مقامات در دیدارهای پی در پی خود حدس وقوع چنین حوادثی را می زدند یا خیر؟

آنچه مسلم است اروپا برای مبارزه با تروریسم راهکارهایی را مرور کرده که برخی از آنها با وقوع حادثه پاریس به بن بست رسیده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس