رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه‌های تکفیری تروریستی و جریان‌های افراطی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند، گفت: ایران از هر تلاشی برای همگرایی کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم دریغ نمی‌کند.

 به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در دیدار با صلاح‌الدین اوزگوندروز رئیس جمعیت شیعیان ترکیه گفت: روز وحدت میان مسلمانان به ویژه برای مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری ضرورتی امکان‌ ناپذیر است و کشورهای همسایه در منطقه باید با جدیت در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن و توام حامی تروریست را به جهان معرفی کند اما دین اسلام دین رحمت و اندیشه‌های والای انسانی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنچه امروز به نام اسلام از سوی جریان‌های تروریستی در حال معرفی شدن است همانا توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از هر مذهبی است و برای آنها تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای همکاری‌های منطقه‌ای در مبارزه با گروه‌های تروریستی و جریان‌های افراطی می‌کند، گفت: باید بدانیم که منطقه با همگرایی کشورها و بدون دخالت دیگران می‌تواند به موفقیت دست یابد و با دقت تمام مسلمانان می‌توان در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس