کد خبر 509618
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: برلین می‌خواهد انگلیس را در اتحادیه اروپا باقی نگه دارد ولی نمی‌تواند بر سر اصول اساسی اتحادیه اروپایی سازش و مصالحه کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور تصریح کرد: از یک سو می خواهیم به توافقی دست یابیم تا دولت انگلیس بتواند با موفقیت کمپین را در همه پرسی آتی به پایان برساند و انگلیس در اتحادیه اروپا حفظ شود.

وی افزود: از سوی دیگر، ما نمی خواهیم بر سر اصول اساسی اتحادیه اروپایی مصالحه کنیم. این اصول اساسی شامل جابجایی آزاد و اصل عدم تبعیض بین شهروندان اروپایی است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قول داده است تا در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با اصلاحات پیشنهادی لندن، همه پرسی عضویت انگلیس در این اتحادیه را تا پایان 2017 میلادی برگزار کند.

کامرون قصد دارد برای بازنگری در روابط لندن با بروکسل مذاکرات مجددی را انجام دهد. انگلیس در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته و اکنون خواستار اصلاحات قوانین اروپا از جمله قوانین مهاجرت شده است.

مرکل در ادامه در خصوص اوضاع سوریه نیز گفت: هدف از تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن درگیری های 4 ساله سوریه این است که به یک راهکار بلندمدت دست یابیم که شامل بشار اسد رئیس جمهور سوریه نباشد.
وی افزود: این راهکار در خصوص پایان دادن به جنگ سوریه بدون بشار اسد است. اسد هرگز نمی تواند بخشی از راهکار بلندمدت باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس