رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان مرکل را شریک جرم قدرت گرفتن حزب افراط گرای ضد یورو در آلمان دانست.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، "توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان مرکل  را از مقصرین قدرت گرفتن حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان دانسته و گفت: محافظه کاران در حزب دموکرات مسیحی دیگر هیچ وطن سیاسی ندارند. مرکل میلیون ها شهروند را از نظر سیاسی آواره کرده است. این یک کوتاهی و غفلت سخت است و یک دلیل برای این است که رای دهندگانی که افراطی نیستند هم به سمت حزب ضد یوروی آلمان متمایل می شوند.

وی که در گفتگو با روزنامه "دی ولت" سخن می گفت تصریح کرد که تمایل به سمت حزب افراطی بخصوص به این مسئله مربوط است که دولت در بحران پناهندگان تصویر پر هرج و مرج و درمانده ای را از خود نشان داده است.

"اوپرمن" این انتقاد را به مرکل وارد کرد که توهماتی را درباره ابعاد چالش هجوم پناهندگان گسترش می دهد. خانم مرکل باید به انسان ها حقایق صاف و پوست کنده درباره مسئله هماهنگی پناهندگان و دشواری های آن را بگوید. متاسفانه اتحادیه تا به حال هیچ طرحی در این راستا را ارائه نداده است.

اوپرمن همچنین احزاب متحد مسیحی سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی را در این باره که آلمان درباره مسئله هجوم پناهندگان آمادگی بدی دارد مسئول دانست.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات تصریح کرد که اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان متدهای قدیمی داشته و باید نوسازی شود.  در اینجا یک شکست سیاست داخلی آلمان خود را نشان می دهد. مسئولیت این امر از سال 2005 به اتحادیه احزاب متحد مسیحی سپرده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس