آیت‌الله مکارم در دیدار وزیر اوقاف اردن گفت: هیچ کشوری حتی عربستان از خطر تکفیری‌ها در امان نیست و دامنه گرفتاری‌ها همه زیر سر آل سعود و ایادی آنها است.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر اوقاف اردن که در مدرسه امام سجاد قم، برگزار شد بر وحدت بین همه مسلمین تاکید کرد و آن را گام مهمی در تقویت مسلمانان در مقابل دشمنان برشمرد.

این مرجع تقلید با بیان این که دو خطر امت اسلامی را تهدید می‌‌کند، گفت: خطر اول، تکفیری ها هستند که در حال حاضر همه دنیا به خصوص مناطق اسلامی را فرا گرفته و این خطر تکفیری‌ها خطری است که باعث قتل نفوس مردم و خوشحالی دشمن و از بین رفتن خانه ها و آواره کردن مسلمانان شده است.

وی بیان داشت: هیچ کشوری حتی عربستان از خطر تکفیری‌ها در امان نیست و دامنه گرفتاری‌ها همه زیر سر آل سعود و ایادی آنها است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: خطر دوم اسرائیل است  که امت اسلام را تهدید می کند و با ایجاد اختلاف می خواهد مسلمانان را به جان هم انداخته و اختلاف ایجاد کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: رژیم صیهونیسیتی مشکلی را در مسجد الاقصی ایجاد کردند و این موضوع برای مسلمانان مهم است و شنیده ایم شما متولی مسجد الاقصی هستید می خواهیم اطلاع جدیدی از وضعیت این مسجد به دست آوریم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: بین دو ملت مسلمان ایران و اردن مشترکات زیادی وجود دارد و می‌خواهیم ارتباط ما در موضوعات جدید بیشتر شود، مکان های زیارتی در کشور شما زیاد است و ما دوست داریم به این مکان برای زیارت بیاییم.

وی افزود: حضور و ارتباط ما با ملت شما دو فایده دارد، فایده اول این است اختلافات کم می شود و این که جریان توریست ها گسترش می یابد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: به طور قوی و فعال درباره خطر تکفیری‌ها که جهان اسلام را تهدید می‌کنند در قم در حال فعالیت هستیم و می دانیم این خطر تنها به وسیله نیروی نظامی برطرف نمی شود و این خطر ناشی از یک تفکر است و علمای اسلام باید ریشه این تفکر را از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه این کار را باید از مدارس سعودی ها شروع کرد، زیرا ریشه این تفکر در آنجا رشد می کند افزود: از عجایب روزگار این است که آل سعود آمده ائتلاف عیله تکفیری ها تشکیل داده در حالی که در مدارس آنها مباحث تکفیری تدریس می شود به هر حال لازم است با آنها مذاکره کرد و این مسئله را در میان گذاشت چرا که آنها این خطر را احساس کرده اند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: یکی از نقشه های دشمن این است که برای شیعه سنی هراسی و برای سنی، شیعه هراسی درست می کند. اگر علما کنار هم بنشیدند این ترس ها برطرف می شود.

وی افزود: ما در ایران در چهار نطقه کشور اهل سنت داریم و با آنها در تعامل هستیم و هیچ مشکلی نداریم چگونه می شود با مذاهب دیگر مشکلی داشته باشیم.

منبع: حوزه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس