تا پنج سال پیش فقط شیعیان هدف اصلی این گروه های تروریستی از جمله لشگر جنگوی، سپاه صحابه و طالبان بودند ولی اکنون می‌بینیم که این گروه‌های تروریستی، اهل سنت "بریلوی" را نیز مورد هدف قرار می‌دهند، اهل سنت بریلوی از لحاظ اعتقادی، مذهبی و دینی به شیعیان نزدیک بوده و اهل قبور دارند و به زیارتگاه‌ها می‌روند.

گروه بين‌الملل مشرق - در حملات تروریستی که اخیرا علیه شیعیان مظلوم پاکستان وعراق صورت گرفت؛ حدود 140 نفر شهید و صدها  نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید در سال 2012 که مرگبارترین سال برای شیعیان پاکستانی به شمار می‌رود بیش از 400 شیعه در پاکستان کشته شده‌اند.

یک بمب‌گذاری 16 فوریه مسلمانان شیعه را در بازار اصلی شهر کویته در جنوب غرب پاکستان هدف قرار داد و دست‌کم 90 کشته از جمله تعدادی زن و کودک و 200 مجروح به جا گذاشت. طبق اعلام پلیس، اغلب قربانیان این حادثه از شیعیان هزاره بودند.

دو انفجار بمب در یک سالن شلوغ در کویته، پایتخت ایالت بلوچستان در 10 ژانویه نیز به کشته شدن بیش از 90 نفر که اغلب شیعه بودند انجامید.

این در حالی است که در شش ماه اخیر سه حادثه بزرگ تروریستی علیه شیعیان پاکستان رخ داده است؛ یکی از آنها در شهر کویته روی داد که طی آن به اتوبوس های زائرین امام رضا(ع) تیراندازی شد و منجر به مجروح و شهید شدن بیش از 20 تن از شیعیان شد.



شکی نیست که این عملیات های تروریستی سازمان یافته و با هدف ایجاد تفرقه میان دو گروه مسلمان «شیعه» و «سنی» صورت می گیرد.

در سال های اخیر با کمک مالی عربستان تعداد زیادی مدارس دینی برای وهابیون افراطی در پاکستان تاسیس شد و این سرآغاز ورود تفکر افراطی و تندرو به پاکستان بوده است.





در این مدارس طلاب را شستشوی مغزی می دهند و در کنار کمونیسم تشیع را بعنوان دشمن تلقی می کنند و اینچنین نطفه شیعه کشی در پاکستان توسط تکفیری های تندرو بسته شد.

طرح مسئله موهوم هلال شیعی که هیچ پایه و اساسی مشخصی جهت اثبات آن وجود ندارد؛ دستمایه‌ای شده که فرقه ضاله وهابیت با حمایت آل سعود و آل خلیفه -که سردمداران و هابیت منطقه هستند- اقدام به طراحی عملیات های تروریستی بر علیه شیعیان منطقه  و کشتار بی رحمانه آنها کند.

یکی از خطراتی که نه تنها شیعیان بلکه ماهیت اسلام را تهدید می کند  جریان افراطی موسوم به وهابیت است که شیعیان را متهم به کفر کرده؛ قتل آنها را جایز می شمارد.



تا پنج سال پیش فقط شیعیان هدف اصلی این گروه‌های تروریستی از جمله لشگر جنگوی، سپاه صحابه و طالبان بودند ولی اکنون می‌بینیم که این گروه‌های تروریستی، اهل سنت "بریلوی" را نیز مورد هدف قرار می‌دهند، اهل سنت بریلوی از لحاظ اعتقادی، مذهبی و دینی به شیعیان نزدیک بوده و اهل قبور دارند و برای زیارت آنها به زیارتگاه‌ها می روند.

وهابیت بر خلاف نص صریح آیات و روایات، مذاهب دیگر  را اعم از شیعه و سنی تنها به دلیل اینکه اعتقادات آنها را قبول ندارند، متهم به کفر می کنند و در نهایت آنها را به شهادت می‌رسانند. متأسفانه جریان اصلی این تفکر افراطی عمدتأ از عربستان سعودی نشأت می‌گیرد و مورد تأیید حکومت آل‌سعود و برخی از کشورهای منطقه قرار گرفته‌اند.



وهابیت، ابزاری شده است برای کشتار شیعیان و به تعبیر دیگر این فرقه ابزاری شده‌اند برای دیگر قدرت‌ها، چه بسا این گروه ها خود متوجه نمی شوند که دشمنان اسلام بیشترین استفاده را از آنها و برای رسیدن به اهدافشان می برند همانطور که جای پای این گروه ها در کشور هایی مثل عراق، یمن، پاکستان، بحرین و بسیاری از کشورهای دیگر دیده می‌شود و به بهانه حفظ صلح وامنیت استقلال این کشورها را مورد تهدید قرار داده‌اند.

لذا لازم است علمای اسلام اعم از شیعه وسنی در برابر این جریان افراطی موضع صریح و شفاف گرفته و از این گروه، تبری جویند. اسلام بدون وهابیت قطعا قله های جهان را فتح خواهد کرد و روزبروز شاهد پیشرفت و ترقی جوامع اسلامی در سایه صلح وصفا و صمیمیت خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    باید از سلاح خودشون علیه خودشون استفاده کرد باید علما اعلام جهاد کنن علیه اینها که واقعا دشمن اسلام هستند و ریشه اسلام را دارن میزنن،اصلا از تفرقه هم نباید ترسید چون بسیاری از اهل سنت هم اینها را به عنوان مسلمون قبول نداره اگه این کار را نکنیم و علیه اونها اقدام عملی‌ نکنیم اونها این کارو می‌کنن و روزبروز در قتل کشتارشون علیه شیعیان و اهل سنت واقعی جریتر و جدی‌تر میشن
  • مسلم ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    وهابیون خوی وحشیانه دارند و سکوت ما باعث جلو رفت آنها میشود. به امید روزی که در مسجدالنبی عزای امام حسین وارد شود و فریاد حیدر حیدر بصدا در آید. "حیدر حیدر" "لبیک یا حسین"
  • محمد ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    1 0
    شایدتاچندسال پیش باورروایاتی مثل اینکه جنگ اصلی امام زمان باسفیانی است قدری مشکل بود ولی اینک باگسترش جنایات وهابیت درعالم اسلام بخصوص سوریه باوراین روایات آسانترشده است.آری دشمن اصلی اسلام اصیل نه کفاربلکه مسلمان نمایانی تحت عنوان وهابیت هستند
  • مصطفی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    0 0
    عالیه |نمی دونستم که تقابلی نیست بلکه دوبهم زنی مال وهابیته
  • زهرا ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    لعنت بر جنایتگران ، تف بر افراطی گری ، مرگ بر تکفیری ها ، شرم بر این اقدامات............ این جمله ها هیچکدام نمیتواند گویای عمق فاجعه باشد کاش کلمه ای فراتر از اینها وجود داشت ، جمع همه ی کلمات کثیف ، همه زشتی ها ، همه کثافات میشود : داعش ، میشود: افراطی گری میشود: وهابیون آخه نامردا بچه ها چه گناهی داشتن؟ ای ننگ بر شما ای مرگ بر شما لعنت خدا و فرشتگانش بر شما که به کودکان هم رحم نمیکنید فقط خدا رو به خاطر آرامش کشورم سپاسگذارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس