کد خبر 512568
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم پایبندی احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به اصول اخلاقی در انتخابات پیش رو، تاکید کرد که همه باید به رأی مردم احترام بگذارند و از وسوسه و تردید در صحت و سلامت انتخابات بپرهیزند.

 به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، سخنان مهمی درباره انتخابات خطاب به مسؤولان، مردم، کاندیداها و احزاب و گروه های سیاسی بیان کرد.
 
این مرجع با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو، گفت: ما در حکومت اسلامی انتخابات مان باید اسلامی باشد، در غرب و آمریکا همه رقم قول می دهند و زد و بند می کنند، از حکومت مادی غیر از این انتظار نمی رود؛ اما در شعاع حکومت اسلامی همه انتظار دارند انتخابات هم اسلامی باشد و تمام اصول اخلاقی در آن حفظ شود و صدمه ای به هیچ یک از اصول اخلاقی وارد نشود.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که کاندیداها، گروه ها و جناح های سیاسی از تخریب یکدیگر بپرهیزند، تهمت زنی را کنار بگذارند و از خلاف گویی اجتناب کنند، اظهار داشت: اینها خلاف شرع بیّن است و در آینده نیز مشکلات بسیاری را همچون کینه و عداوت ایجاد خواهد کرد.
 
این مرجع تقلید اضافه کرد: نکته دیگر این است که باید افراد و کاندیداها از وعده های دروغین به مردم بپرهیزند، نیایند مدینه فاضله ای تصور کنند و وعده های دروغ و آنچنانی به مردم بدهند، این وعده های دروغین ممکن است در برخی ساده لوحان مؤثر واقع شود اما ضررهای بسیاری دارد و باعث بی اعتمادی و فاصله گرفتن آنها از مردم می شود.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نامزدهای انتخاباتی صداقت داشته باشند، شرایط و امکانات را در نظر بگیرند و در همان حد وعده بدهند، ابراز داشت: نکته مهم دیگر این که از اسراف و ریخت و پاش در تبلیغات و کارهایی که نشان می دهد می خواهند رای بخرند و باعث بدبینی مردم می شود بپرهیزند.
 
وی یادآور شد: باید در حدی که فرد می خواهد خود را به مردم معرفی کند و سوابقش را مطرح نماید، هزینه کند، دروغ و ریخت وپاش و اسراف نباید وجود داشته باشد.
 
نکته ای دیگری که آیت الله مکارم شیرازی خطاب به کاندیداها بیان کرد، لزوم احترام گذاشتن به رای مردم بود، وی در این باره خاطرنشان کرد: همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند، این که هر که بازنده شد بگوید تقلب شد، درست نیست.
 
وی اضافه کرد: ما از وسوسه در صحت انتخابات خیلی صدمه دیده ایم، در زمان های گذشته چه حرف هایی زدند، چه کارها و اختلافاتی پیش آمد که آثار آن هنوز نمایان است.
 
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مردم نیز در انتخابات وظیفه دارند، به فردی که می خواهند رای دهند تحقیقات لازم را انجام دهند چراکه در اعمال فردی که به او رای داده اند شریک هستند.
 
وی ابراز داشت: امیدواریم انتخاباتی پرشور و با استقبال حداکثری مردم و سالم و مفید به حال مردم و جامعه داشته باشیم، ان شاءالله افرادی انتخابات شوند که هم با تقوا و هم با معلومات کافی باشند تا بتوانند گره مشکلات کشور را باز کنند.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس