امروز آمریکایی‌ها کنار نشسته‌اند و تکفیری ها را برای کشتار شیعیان در لبنان، سوریه، عراق و اخیراً نیجریه تحریک کرده‌اند و نشان می‌دهد که استکبار طرح جامعی برای براندازی شیعه دارد.

 به گزارش مشرق، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، با بیان اینکه در تمام مقاطع تاریخ، شیعه تحت فشار و مراقبت شدید دستگاه‌های امنیتی بوده است، گفت: این فشارها در عصر ما به اوج خود رسیده است و اکنون دشمنان اسلام تدبیری اندیشیده اند که مسلمانان به دست مسلمانان کشته شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها کنار نشسته‌اند و تکفیری ها را برای کشتار شیعیان در لبنان، سوریه، عراق و اخیراً در نیجریه که فاجعه سنگینی بود، تحریک کرده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که استکبار طرح جامعی برای براندازی شیعه دارد.

عضو خبرگان رهبری، نقش روحانیون را در جامعه بسیار موثر دانست و افزود: در طول تاریخ علما بوده اند که اسلام را حفظ کرده اند.

آیت الله نمازی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه نیازمند تقویت بنیه علمی و اخلاقی هستند، گفت: طلبه‌ای که عالم باشد، ولی تقوا نداشته باشد نه تنها تاثیری ندارد، بلکه برای اسلام و جامعه مضر است؛ سرگرم شدن به اصطلاحات روزمره منهای تقوا اثری ندارد.

وی بیان کرد: ما باید طلابی تربیت کنیم که مظهر مخالفت با هوای نفس و شهرت باشند، این‌گونه طلبه‌ها به درد جامعه می‌خورند.

روحانیت شیعه دنیا طلب نیست

امام جمعه کاشان ابراز داشت: روحانیت شیعه در طول تاریخ اهل دنیا نبوده، بلکه طلبه شیعه همواره اهل معرفت، بی اعتنایی به دنیا و اسم و رسم و پست بوده است.

وی یا بیان این که سه کار اساسی عالم پروری، عادل پروری و عامل پروری باید در حوزه‌های علمیه انجام شود، ابراز داشت: طلاب می‌توانند در برابر توطئه‌ها و تهدیدها قد علم کرده و شیعه و اسلام را حفظ کنند.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به آثار و برکات مرکز خدمات حوزه، گفت: این خدمات سال به سال توسعه پیدا می‌کند، امابا این حال کمبودها بسیار زیاد است و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهریه طلبه‌ها بسیار کم است و با این مقدار درآمد نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند و دارای مشکلات بسیاری هستند.

درس اخلاق جزء دروس اصلی حوزه شود

امام جمعه کاشان در پایان با بیان این که درس اخلاق باید به دروس اصلی حوزه‌ها تبدیل شده و از حاشیه خارج شود، گفت: بنیه علمی، معرفت شناسی و ارتباط با امام زمان(عج) باید در طلاب تقویت شود.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس