آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت اسف بار حجاب در کشور گفت: چندین سال است که همه از حجاب دم می‌زنند اما این وضعیت اصلاح نشده و باید راهی برای آن پیدا کرد تا جامعه از این حالت نادرست خارج شود.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار سردار اشتری فرمانده ناجا گفت: اگر انسان می خواهد گمراه نشود باید به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کرده و همواره در مسیر ولایت حرکت کند.

وی ولایت فقیه را امتدادی از ولایت ائمه طاهرین(ع) معرفی کرد و افزود: حکومت یکی از مهم‌ترین مراتب ولایت است که تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد به همین دلیل پیامبران در نخستین گام تبلیغ دین به مبارزه با حکومت‌های فاسد و طاغوتی می‌پرداختند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وجود حکومت اسلامی برای اجرایی کردن احکام الهی ضروری است، اظهار داشت: در اسلام کسی می‌تواند حاکم باشد که دارای تقوا بوده و فقیه باشد؛ از این رو در زمان غیبت باید به فقیهی جامعه الشرایط رجوع کرد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی تنها نظام سیاسی خالی نیست بلکه یک نظام اعتقادی به شمار می رود که اگر کسی به آن اعتقاد نداشته باشد باید در آخرت نسبت به آن پاسخگو باشد، در گذشته مردم از چنین نظام با برکتی محروم بودند.

این مرجع تقلید با بیان این که ولایت فقیه یک هدیه الهی به جامعه است، ابراز داشت: مردم ایران قرن‌ها دچار استبداد داخلی و استکبار خارجی بوده‌اند اما حضرت امام(ره) با نیروی الهی خود در برابر تمامی زورگویی ها ایستادگی کرد و انقلاب را به پیروزی رساند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که دشمنان اسلام همواره در صدد ضربه زدن به امت اسلامی هستند ولی فقیه باید با شجاعت در مقابل آن ها ایستادگی کند که به لطف خدا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این گونه هستند و دسیسه های دشمن را نقش برآب می کنند.

آیت الله نوری همدانی از گرانی‌ها انتقاد کرد و یادآور شد: حکومت و دولت باید زندگی آرام و نسبتا مرفهی را برای مردم تامین کند، از این رو باید تمام توان خود را به کار گیرد تا گرانی از جامعه ریشه کن شده و ارزانی حکم فرما شود.

وی با اشاره به وضعیت اسف بار حجاب در کشور خاطرنشان کرد: چندین سال است که همه از حجاب دم می‌زنند اما این وضعیت اصلاح نشده و باید راهی برای آن پیدا کرد که یکی از آن راهکارها اخراج کارمندان بدحجاب از مراکز دولتی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود نیروی انتظامی در کشور اضافه کرد: چون جامعه به امنیت نیاز دارد حکومت به نهادهای نظامی نیازمند است از این رو نیروی انتظامی باید تمام توان خود را برای پایداری امنیت در کشور به کار گیرد.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس