یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: سران عرب خود را مقابل دشمن ذلیل می‌کنند و به اسم اسلام، آتش بیار معرکه می‌شوند و اینان شریک جرم غرب در چپاول امت اسلام‌ هستند.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به حوادث اخیر منطقه، اشاره کرد و گفت: مسجد الاقصی برای همه مسلمانان است، ولی اسرائیل می‌خواهد مسجد الاقصی را از آن خود کند و برای رسیدن به این مقصود مردم را می‌کشد و دست به جنایت می‌زند.

وی با بیان اینکه سران عرب جنایت اسرائیل را می‌ببیند، ولی باز حاضر می‌شوند دست خود را در دست اسرائیل بگذارند و با او هم پیمان شوند، اظهار داشت: این حرکت سران عرب نشانه ذلت و خواری آنها در برابر صهیونیسم جهانی است.

استاد برجسته حوزه، به دموکراسی جدید غربی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در دموکراسی جدید شاهد این هستیم که از بیرون کشور عده‌ای را با پول آموزش می‌دهند تا در کشور‌های دیگر مردم و دولت را از بین ببرند، امروز اوضاع سوریه و عراق و یمن اینگونه است.

وی اظهار داشت: در عراق گروه‌های تروریستی تکفیری داعش، مزدورانی را که بی‌اطلاع می‌باشند را تحریک می‌کنند تا به عراق بیایند و عراق را تجزیه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اوضاع یمن نیز هم اینگونه است، این حرکات را دموکراسی جدید غربی‌ها برشمرد و گفت: کار دنیا به جایی رسیده که باید دموکراسی را از غرب تأمین کرد، سئوال این است که با وجود این همه جنایت چطور می‌شود دموکراسی را از غرب گرفت؛ پس معلوم است که غربی‌ها دروغ می‌گویند.

وی افزود: سران عرب خود را در مقابل دشمن، ذلیل می‌کنند و به اسم اسلام آتش بیار معرکه می‌شوند و در کشورهای اسلامی دست به جنایت می‌زنند و با غربی‌ها در جنایت شریک می‌شوند، اینها قطعا موفق نخواهند شد و بالاخره اینکه آبرویشان ریخته خواهد شد.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: وقتی انسان در کشورهای سوریه، عراق و یمن این اوضاع را می‌بیند، ناراحت می‌شود ولی جالب این است که اینگونه دولت‌ها با وجود این همه جنایت می‌خواهند بیایند و بر مردم حکومت کنند.

قناعت سرمایه خوبی برای مومن است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایت معصوم(ع) درباره ارزش مومن اشاره کرد و گفت: چقدر قبیح و زشت است که انسان با ایمان علاقه به چیزی داشته باشد که سبب ذلت وی می‌شود

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه مال، ریاست، شهرت و فرزند را از جمله علایق برشمرد و اظهار داشت: داشتن اینگونه موارد در حد اعتدال معقول است، ولی زمانی که از حد بگذرد نگه داری آن و داشتن آن ناپسند است.

وی گفت: مومن نباید برای زیاده خواهی و دلبستگی بیشتر خود را در دنیا به ذلت بکشاند و ذلیل کند، بلکه مهم این است که در حد نیاز مال، فرزند و... داشته باشد و برای داشتن آن افراط و تفریط نکند.

استاد برجسته حوزه اظهار داشت: قناعت سرمایه خوبی برای مومن است و این قناعت باعث می‌شود چاپلوسی و دست بوسی نکند.

وی به ذلت خواهی برخی از دولت‌های منطقه در برابر استعمار اشاره کرد و گفت: اینگونه دولت‌ها تنها برای رسیدن به مقامی بالا‌تر حاضر می‌شوند خود را به ذلت بکشانند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: خدا می‌خواهد مومن را عزیز ببیند و حفظ این عزت، هزینه مالی، جانی می‌خواهد و بهترین پیام برای دولت‌ها پیام عاشورا است که حاضر نشدند در برابر زورگویان و ظالمان زمانه خود لحظه‌ای عزت خود را پایمال کنند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس