چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین روز نام‌نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پایان یافت.

به گزارش مشرق، چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین روز نام‌نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پایان یافت.


 آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان

حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تا ساعت 16 امروز 474 نفر برای خبرگان مراجعه کردند که از این تعداد 384 نفر مراحل ثبت نام را طی کرده اند.

وی اضافه کرد: برای انتخابات مجلس هم 3910 نفر مراجعه کرده اند که تاکنون پرونده 3344 تکمیل شده است

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، از ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس 286 زن و 3069 مرد هستند.

جزئیات اولین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و سومین روز خبرگان

جزئیات دومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز خبرگان

جزئیات سومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز خبرگان


چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 28/09/94 شروع شده و تا پایان روز جمعه مورخ 4/10/1394جمعاً به مدت 7 روز به ظول خواهد کشید.

لذا داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند:

1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .

2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

3-ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

4-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن.

5- نداشتن سوء‌شهرت در حوزه انتخابیه.

6- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.

7- حداقل سن سی‌سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

تبصره 1- داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت‌العقیده باشند.

تبصره 3 ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

بر اساس قانون تفسیر ماده (28) که در تاریخ 12/5/1390 به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند. در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

همچنین به استناد ماده 46 قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی‌شود.


تهیه‌کننده و کارگردان سینما کاندیدا شد

حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده و کارگردان سینما با حضور در فرمانداری تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورا اسلامی ثبت‌نام کرد.

مهدی هاشمی کاندیدای انتخابات مجلس شد

سیدمهدی هاشمی عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران شد.

 بهمنی در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

محمود بهمنی صبح امروز با حضور درفرمانداری ساوجبلاغ برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، طالقان و نظرآباد در انتخابات مجلس دهم شرکت می‌کند.


آقا تهرانی برای مجلس و خبرگان کاندیدا شد

آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد/ تهیه‌کننده سینما کاندیدای مجلس شد +تصاویرحجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کرد.


تهیه‌کننده سینما کاندیدای انتخابات مجلس شد

سید علی قائم‌مقامی مدیر تولید و تهیه‌کننده سرشناس سینمای ایران که سابقه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا،احمدرضا درویش، مرحوم رسول ملاقلی‌پور و کیومرث پوراحمد را دارد در چهارمین روز از ثبت نام متقاضیان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تهران، اقدام به ثبت نام کرد.

 مرتضی اشراقی در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد.


نام نویسی از داوطلبان مجلس و خبرگان تمدید نمی‌شود

محمد حسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور در بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در خبرگان و مجلس تمدید روز نخواهیم داشت و جمعه که مهلت ثبت‌نام پایان می یابد آخرین روز ثبت‌نام خواهد بود. البته ممکن است تا ساعاتی که مراجعه کننده حضور دارد ثبت‌نام تمدید شود.


کاندیداتوری وزیر سابق بهداشت در انتخابات مجلس

آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد +تصاویرمحمدحسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت با حضور در ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام خود در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران خبر داد.



 راکعی و بروجردی کاندیدای انتخابات مجلس شدند

جمعی از زنان جمعیت مسلمان نواندیش و زنان اصلاح‌طلب در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

فاطمه راکعی، اشرف بروجردی، زهرا آقاجری از جمله افرادی بودند که برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

 توکلی برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد

احمدتوکلی نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

توکلی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه شما گفته‌اید به صورت مستقل وارد جریان انتخاب می‌شوید، صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: من یک اصولگرا هستم اما روحیه استقلالی‌ خود را همواره حفظ خواهم کرد.

وی افزود: در ائتلاف اصولگرایان نیز حضور دارم اما اصلاح‌طلبان هم می‌خواهند من را در لیست‌شان قرار دهند.

احمد توکلی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد تأیید صلاحیت محمود احمدی‌نژاد (رئیس‌جمهور سابق) برای مجلس دهم اظهار داشت: نظر من این است که احمدی‌نژاد صلاحیت ورود به مجلس را ندارد.


ثبت نام غفوری‌فرد در انتخابات مجلس

ثبت نام وزرای فرهنگ و ورزش دولت دهم در انتخابات مجلس/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد +تصاویرحسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

کواکبیان هم کاندیدای انتخابات مجلس شد

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

 ثبت نام مهرعلیزاده در انتخابات مجلس

محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت‌بدنی دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

عارف کاندیدا شد

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.


 صادق خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد

ثبت نام وزرای فرهنگ و ورزش دولت دهم در انتخابات مجلس/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد/  صادق خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکردصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت، اما برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نکرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیدند چرا در انتخابات مجلس ثبت‌نام نمی‌کند، گفت: من به همراه تعدادی از اعضای حزب ندای ایرانیان که هم‌اکنون در حال ثبت‌نام در انتخابات مجلس هستند به وزارت کشور آمده‌ام.

خرازی به این سوالی مبنی بر اینکه از کدام حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوید؟ پاسخی نداد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از استان قم در انتخابات مجلس کاندیدا شوید؟ گفت: شاید.


حجت‌الاسلام مازنی در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

 حجت‌الاسلام احمد مازنی معاون سابق بنیاد شهید با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران برای این دور از انتخابات ثبت‌نام کرد.


ثبت نام وزرای فرهنگ و ورزش دولت دهم 


آغاز ششمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان و چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامیسید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و محمد عباسی وزیر سابق ورزش از حوزه انتخابیه تهران برای ثبت نام در انتخابات مجلس در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.


حضور داوطلبان مجلس در فرمانداری تهران 


اصغر صفری‌فر، سیدعلی قائم‌مقامی، مجید یزدانی، حجت‌الله جلوداری، محمود صابر همیشگی، فرید شریفی بروجردی،‌عباس محبی مقدم، مسعود اخوان فرد، محمدرضا واعظی جزه، هادی غلامی نورآباد، رجب بیت‌اللهی، احسان کریم‌پور،‌ابراهیم انصاریان، امیر عوض‌زاده باغان و ناهید حق‌وردی از جمله افرادی هستند که صبح امروز برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری مراجعه کردند.


حضور داوطلبان مجلس در ستاد انتخابات کشور

از صبح امروز برخی داوطلبان همچون علی زارعی از حوزه انتخابیه بوشهر (مستقل)، محدثه باقری از حوزه انتخابیه تهران(مستقل)، فاطمه شیرزاد از حوزه انتخابیه تهران(مستقل)، آذر نیاز از حوزه انتخابیه تهران(مستقل) تا کنون در ستاد انتخابات برای نام نویسی در انتخابات مجلس حضور یافته اند.


 انصاریان داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شد

تداوم نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس و خبرگان/ ثبت نام وزرای فرهنگ و ورزش دولت دهم  در انتخابات مجلس/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شدابراهیم انصاریان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری تهران مراجعه کرد.

وی که داماد آیت الله مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان است، از حوزه انتخابیه تهران کاندید خواهد شد.

داماد آیت الله مهدوی کنی در حاشیه ثبت نام خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم اکثریت مجلس دهم را جریان اصولگرایی تشکیل دهد اما منتظر رای مردم هستیم.



برای مشاهده اسامی داوطلبان انتخابات مجلس به تفکیک استان‌ها اینجا کلیک کنید


{$sepehr_album_34766}




ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان


داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد می‌توانند تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 94.10.2 به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار 4 نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 6 در 4 ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

گفتنی است از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری آزمون اجتهاد گرفته خواهد شد که شورای نگهبان مسئولین احراز اجتهاد آنها را بر عهده دارد.

 امام جمعه مازندرانی نیوکاسل کاندیدای خبرگان شد

آیت‌الله مختاری امام جمعه مازندرانی شهر نیوکاسل انگلستان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شد.


کاندیداتوری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه

نماینده حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران، وی را در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

 پورمحمدی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد

نماینده حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در فرمانداری قم وی را برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.



آیت‌الله جوادی در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد + تکذیبیه

آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد/ تهیه‌کننده سینما کاندیدای مجلس شد +تصاویرنماینده آیت‌الله جوادی آملی از جانب وی برای حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

ساعتی بعد حجت الاسلام سعید جوادی آملی فرزند آیت الله جوادی آملی خبر کاندیداتوری این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد که حضرت آیت الله جوادی آملی از جمله مراجع تقلید هستند و خبر کاندیداتوری ایشان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صحت ندارد.



آیت‌الله امامی‌کاشانی کاندیدای خبرگان شد

نماینده آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی عضو فعلی مجلس خبرگان، با حضور در ستاد انتخابات کشور به نمایندگی از وی در پنجمین دوره مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد.


کاندیداتوری رئیس قوه قضاییه در انتخابات خبرگان

آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد/ تهیه‌کننده سینما کاندیدای مجلس شد +تصاویرآیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

وی که نماینده اش را برای ثبت نام به وزارت کشور فرستاد داوطلب حضور در انتخابات از حوزه انتخابیه مازندران شد.



 آیت الله شبستری از آذربایجان شرقی در خبرگان ثبت نام کرد

آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد +تصاویرحجت الاسلام محمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی امام خمینی(ره) به نمایندگی از آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در فرمانداری حاضر شد و برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبگان رهبری نام نویسی کرد.



«حجت الاسلام ربانی شیرازی» نام نویسی کرد

ظهر سه شنبه  حجت الاسلام هادی ربانی شیرازی با حضور در محل ستاد انتخابات شهرستان شیراز در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد.

وی در حاشیه نام نویسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات شهرستان شیراز، گفت: تشدید اختلافات همیشه بد بوده است.


طباطبایی‌نسب در انتخابات مجلس و خبرگان ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام محمدرضا طباطبایی‌نسب مشاور و رئیس حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نسب در جمع خبرنگاران درباره بحث نظارت بر رهبری گفت: نظام ما قانونمند و قانونمدار است و نظارت بر رهبری قانونی است و غیرقانونی نیست از این جهت باید بپذیریم مقام معظم رهبری همیشه فرمودند که باید طبق قانون عمل کنیم.


 امام جمعه زاهدان نامزد انتخابات خبرگان شد

ثبت نام وزرای فرهنگ و ورزش دولت دهم در انتخابات مجلس/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد/ خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکرد +تصاویرآیت الله سلیمانی نماینده کنونی مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری صبح سه شنبه برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در فرمانداری زاهدان حاضر و ثبت نام کرد.

آیت الله غباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهرستان زاهدان، نمایندگی چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان از سوابق کاری وی است.

 آیت‌الله حائری شیرازی کاندیدای انتخابات خبرگان شد

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران برای این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد.

 ثبت نام فلاحیان در انتخابات مجلس و خبرگان

 حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت سازندگی و عضو دوره چهارم مجلس خبرگان با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه اهواز ثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام فلاحیان همچنین از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

 آیت‌الله میرباقری کاندیدای مجلس خبرگان شد

ثبت نام وزرای فرهنگ و ورزش دولت دهم در انتخابات مجلس/ آیت‌لله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد/ صادق خرازی به وزارت کشور رفت اما ثبت‌نام نکردنماینده آیت‌الله محمدمهدی میرباقری با حضور در فرمانداری قم، وی را برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

آیت‌الله میرباقری داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان البرز است که ثبت‌نام خود را در قم انجام داد.


امام‌جمعه یزد از تهران در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرد

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام‌جمعه یزد با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران برای این دور از انتخابات ثبت‌نام کرده است.

 آیت الله موحدی کرمانی داوطلب خبرگان شد

آغاز ششمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان و چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامیآیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از حوزه انتخابیه تهران داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت الله موحدی کرمانی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: ما در شورای مرکزی تصمیم گرفتیم که یک نفر صحبت کند و آن سخنگو باشد و سخنگو هم آقای حداد عادل است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: آقای قالیباف در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان شرکت نکرده است اما نماینده ای را فرستاده تا در این جلسات شرکت کند.



 حضور داوطلبان انتخابات خبرگان در ستاد انتخابات

برپایه این خبر حجت الاسلام رحمت اله بیگدلی از حوزه انتخابیه تهران، حجت الاسلام محمدحسین خلیلی از حوزه انتخابیه خوزستان، ابراهیم تیلگر از حوزه انتخابیه گلستان، حجت الاسلام سعید روحانی از حوزه انتخابیه قم (وی برای نمایندگی مجلس نیز ثبت نام کرده است) تا کنون در ستاد انتخابات کشور برای نام نویسی حضور یافته اند.


برای مشاهده اسامی داوطلبان انتخابات خبرگان به تفکیک استان‌ها اینجا کلیک کنید



*حاشیه های ششمین روز ثبت نام در ستاد انتخابات


از کنایه کواکبیان به هاشمی تا بود و نبود خرازی

به گزارش مشرق، ششمین روز انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

*حضور محمدرضا عارف به همراه همسرش برای حضور در ستاد انتخابات کشور را شاید بتوان یکی از سوژه های عکاسان عنوان کرد.

*وزرای دولت قبل همچون سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، محمد عباسی وزیر سابق ورزش و همچنین لطف اله فروزنده معاون پارلمانی در دولت قبل برای ثبت نام درانتخابات مجلس آینده به ستاد انتخابات کشور آمدند.

*اما خانم فرخی مسئول بانوان حزب همبستگی نیز که برای ثبت نام برای نمایندگی مجلس به وزارت کشور آمده بود دلیل ثبت نامش را محیط زیست عنوان کرد و گفت: محیط زیست رها شده و ظاهرا متولی ندارد، دولت و مجلس فقط شعار می دهند.

*مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری پس از ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات محسن هاشمی گفت: هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است.

*اما حضور اعضای حزب ندا که بیشتر به یک کارناوال تبلیغاتی شبیه بود نیز خود یکی از حاشیه های امروز بود، صادق خرازی نیز که همراه با حزب ندا در ستاد انتخابات حضور یافته بود در پاسخ به خبرنگاران گفت من ثبت نام نکرده ام! و در پاسخ به این سوال که از تهران می آید یا قم؟ پاسخی نداد و گفت این سوالات را از دبیر کل بپرسید.

*محمد خوش چهره نیز که عصر امروز در ستاد انتخابات حضور یافته بود در گفت و گو با فارس گفت که برای ثبت نام در انتخابات به ستاد انتخابات نیامده و فرزند یکی از مقامات را همراهی می کند.

* برخی از چهره های شاخص همچون آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت الله امامی کاشانی، حجت الاسلام آقاتهرانی، آیت الله قرهی نیز امروز برای انتخابات مجلس خبرگان نام نویسی کردند.

*محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در آمار نهایی خود اعلام کرد که تاکنون 474 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان و 3910 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس