کد خبر 511909
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

پاییز ۹۴ با وجود پخش سریال های «معمای شاه»، «کیمیا» و برنامه هایی با مضمون ملی ، پاییز حماسی تلویزیون بود.

به گزارش مشرق، پس از تابستان گرمی که تلویزیون پشت سر گذاشت مخاطبان رسانه ملی انتظار داشتند که در سرمای پاییز که خیلی زود مهمان این فصل شد با گرمای برنامه های تلویزیون سرگرم شوند.

تلویزیون نیز از مخاطبانش غافل نبود و سریال ها و برنامه هایی که مدت ها برای تهیه اش تلاش کرده بود در معرض نمایش آنها گذاشت.

نخستین هدیه پاییزی تلویزیون به مخاطبانش، اولین سریال 100 قسمتی تولید شده در ایران با نام «کیمیا» بود.

کیمیایی که با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز‌ جنگ و دوران دفاع مقدس و زمان حال را روایت می کند.

پاییز۹۴، پاییز حماسی تلویزیون بود

در این سریال تحولات جامعه و تغییر طرز فکر این نسل ها، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است و همین مسئله آغازگر راهی است که روایتش ساعت ها مخاطب را پای تلویزیون می نشاند.کیمیا شخصیتی پرسشگر و معترض و پدرش نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود و در واقع این سریال نمایشگر دلاوری های مردم به خصوص زنان ایرانی در تمام روز های سخت ایران است.

«کیمیا» توانست افزون بر در برگرفتن یک قصه زیبا و قابل لمس برای مردم، بازیگرانی چون نیکی کریمی و حامد بهداد که کمتر شاهد حضور آنها در تلویزیون بودیم به قاب جادویی بکشاند و به نیاز علاقه مندان به سریال های بلند در رسانه ملی پاسخ دهد.

در همین ایام بود که برنامه ثریا هم با طرح ها و مستند هایش جریان های حماسی مثبتی به راه انداخت. یکی از آنها پویش مردمی «چرا مرگ بر آمریکا؟» بود که به مناسبت 13 آبان انجام شد و یک جریان مردمی بزرگ به راه انداخت.

پاییز۹۴، پاییز حماسی تلویزیون بود

مستند های «ارباب رخنه ها» و «اینجا هر شب عده ای می میرند» از دیگر کار های گروه ثریا بود که حول مذاکرات هسته ای و مسائل اجتماعی و سیاسی می چرخید و مفاهیم عمیقی داشت که به آگاهی مردم در این زمینه ها کمک شایانی می کرد.

تلویزیون در ادامه برنامه های پائیزی خود ، 15 آبان نخستین قسمت سریال معمای شاه را روی آنتن برد.

سریالی که از بزرگترین پروژه های تلویزیون به حساب می آید و تصویربرداری آن سه سال طول کشیده است و هنوز هم ادامه دارد. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از مصر تا زمان مرگ او به تصویر می‌کشد.

طبق گفته تهیه کننده این سریال همه اتفاقات«معمای شاه» مستند است و این سریال می تواند به یک سند تاریخی برای آیندگان تبدیل شود.

پاییز۹۴، پاییز حماسی تلویزیون بود

در این سریال صحبت هایی به میان می آید و مسائلی مطرح می شود که ذهن مخاطبش را با چالش روبرو می کند و در قسمت های بعدی این سریال به تمام پرسش های او پاسخ داده می شود و این مسئله در نوع خود مفید و جالب است؛ درحقیقت سریال « معمای شاه» هم با به نمایش گذاشتن حدود نیم قرن از تاریخ ایران به نوعی درایت و رشادت ایرانیان را طی سال های مختلف به نمایش می گذارد و با گریم حرفه ای شخصیت ها و فضاسازی های درست ، تاریخ را برای مخاطبانش زنده می کند.

در میان برنامه های شبکه های مختلف سیما در پاییز، شبکه 3 سیما نیز سهم زیادی داشت.

برنامه های «موج شب»، «روی خط»، «مناظره» و «گلخانه» با محورهای مختلف و پاسخگویی به نیازهای رسانه ای مخاطبانشان نقش پررنگی در دیده شدن رسانه ملی داشتند.

شبکه پنج نیز سریال «پنج دری» با محوریت خانواده‌ را مهمان پاییزی مخاطبانش کرد.

همچنین مجله اقتصادی« ایرانشهر» کاری از گروه اقتصاد و جامعه و برنامه «به خانه برمی گردیم» از مهمترین برنامه های این شبکه در پائیز بودند.

درمجموع با توجه به وجود سریال های«کیمیا» و «معمای شاه» که با محوریت ایران و دلاوری های ایرانیان و برنامه هایی که متناسب با 13 آبان و 16آذر رنگ و بوی حماسه به خود گرفته بودند، پاییز 94 را می توان پائیزی حماسی برای تلویزیون نامید.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر ثریا و پایش و نود رو از صداوسیما جدا کنید عملا بقیه همان روال مونولوگ دهه شصت رو دارن ادامه میدن...با مدیرانی پیر خسته و بعضا بازنشسته!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس