«حزب‌الله و فرماندهش نصرالله اکنون با معادله‌ای سخت روبرویند: تلافی، یا تلافی‌نکردن یا چگونه تلافی‌کردن؛ زیرا پاسخ قطعاً داده می‌شود.» این تحلیل همراه با ترس، دیروز در بیشتر رسانه‌های صهیونیستی به چشم می‌خورد.

گروه بین‌الملل مشرق - در حمله جمعه شب جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ساختمانی در حومه دمشق، جمعی از رزمندگان حزب‌الله از جمله سمیر قنطار فرمانده این گروه، به شهادت رسیدند. جنگنده‌های ارتش اسرائیل ظاهرا از داخل مرزهای اشغالی (همانند آنچه که در ترور شهید جهاد مغنیه صورت گرفت) به سمت مجتمع شناسایی‌شده در جرمانا در حومه دمشق را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز بعد رسما مسؤولیت این حمله را پذیرفت و رادیو اسرائیل اعلام کرد «سمیر قنطار» از اعضای برجسته حزب‌الله لبنان به همراه 9 نظامی دیگر در حمله هوایی جنگنده‌های این رژیم به شهادت رسیده است.

رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند؟ + عکس

پس از این حمله، ارتش در اراضی اشغالی به حالت آماده باش در آمد و به گفته نتانیاهو در جلسه اضطراری کابینه، سه موشک به الجلیل غربی اصابت کرد که تلفات جانی و مالی نداشت.

رسانه‌های اسرائیلی با فرار به جلو همراه با ترس از واکنش احتمالی حزب‌الله و گروه‌های مقاومت به این ترور (همانند آنچه پس از ترور شهید جهاد مغنیه رخ داد) به پوشش گسترده و ارائه تحلیل‌ها و روایت‌های متفاوت از ترور شهید قنطار پرداختند؛ تا جایی که برای عادی‌سازی و توجیه تروریسم دولتی رژیم اسرائیل، به داستان‌سرایی نیز روی‌ آوردند. در ادامه برخی از این روایت‌ها را مرور خواهیم کرد.

از پایگاه خبری شبکه 7 رادیو اسرائیل (آروتز شوا) آغاز می‌کنیم که بلافاصله به آماده باش نیروهای اسرائیلی در سراسر اراضی اشغالی پرداخته است. این پایگاه نوشته است که با توجه به برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهید قنطار در ضاحیه بیروت، صدها - اگر نگوییم هزاران - مبارز حزب‌الله گردهم خواهند آمد و احتمالا رهبر آنان سید حسن نصرالله هم بصورت ویدیویی برای آنان سخنرانی خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند؟ + عکس

این گردهمایی نیروهای حزب‌الله و سخنرانی ویدئو کنفرانسی سید حسن نصرالله به حدی برای اسرائیلی‌ها وحشت‌آفرین است که تمام نیروهای خود را در مرز با لبنان به حالت آماده‌باش کامل درآورده‌اند. البته مقامات رژیم نامشروع قطعا اگر از کمترین میزان بهره هوشی و حافظه کوتاه‌مدت هم برخوردار باشند، می‌دانند که انتقام حزب‌الله در زمان و مکانی خواهد بود که آنان هرگز انتظار آن را ندارند.

جروزالم پست، از استقبال و ذوق‌زدگی مقامات اسرائیلی از خبر شهادت سمیر قنطار خبر داده است. ژنرال «ایال بن‌ رئوون» از فرماندهان سابق ارتش این رژیم گفت: «مقامات ارتش، اطلاعات نظامی و نیروی هوایی اسرائیل را باید برای انجام این عملیات ستود.» ظاهرا شهید سمیر قنطار معروف به امیرالاسرا لبنان، داغ سنگینی بر دل صهیونیست‌ها گذاشته بود که اینگونه از شهادت وی سر از پا نمی‌شناسند.

وزیر مسکن و شهرک‌سازی اسرائیل «یائوو گالانت» که رژیم جعلی متبوعش بیش از 6 دهه معضل اول جهان بوده است هم به رادیو اسرائیل گفته است: «اینکه افرادی مانند سمیر قنطار بخشی از دنیای ما نباشند، بسیار خوب است».

رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند؟ + عکس
وزیر مسکن و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

گالانت (صاحب تصویر بالا) و دیگر همکاران او در کابینه، البته از اعلام رسمی‌ اینکه این حمله توسط این رژیم طراحی و اجراشده است سر باز زده و از پاسخ به سؤالات این چنینی طفره می‌روند: «من درباره این موضوع [که اسرائیل حمله را انجام داده است یا خیر] هیچ نظری اعم از تأیید یا رد آن ندارم.» سخنگوی ارتش این رژیم هم نظر مشابهی درباره ترور شهید قنطار و همرزمانش داشته است.

به گزارش جروزالم پست، نیروهای دفاع ملی جرمانا سوریه که تحت نظارت ارتش سوریه عمل می‌کنند، گفته‌اند که دو جنگنده اسرائیلی محل مورد نظر را با چهار موشک دور برد هدف قرار داده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند + عکس

«بسام قنطار» برادر شهید سمیر قنطار هم در صفحه فیسبوک خود از شهادت برادرش و پیوستن آنان به جمع خانواده‌های شهدا ابراز افتخار کرده است. این اظهارات برادر شهید، برای رسانه‌های صهیونیستی چندان خوشایند نبوده است و این مسأله به وضوح در ادبیات صهیونیست‌ها در پوشش اخبار مرتبط، به چشم می‌خورد و برای این شهید از القاب و صفاتی که اساسا برای توصیف جنایات خودشان رایج است، استفاده می‌کنند.
رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند + عکس
پیام برادر شهید سمیر قنطار:
پیوستن به جمع خانواده‌های شهدا بعد از 30 سال صبر در خانواده اسراء، برای ما افتخار است


آژانس خبری یهودیان (JTA) هم در گزارش خود تأکید کرده است که مقامات اسرائیل دست‌داشتن در این حمله را نه تأیید و نه رد می‌کنند. این پایگاه خبری نوشته است هواپیماهای شناسایی اسرائیل پیش از این در ماه جولای که خودرو با پنج سرنشین را به ظن اینکه سمیر قنطار در بین سرنشینان آن است، هدف قرار دادند.

تایمز اسرائیل، این فرمانده شهید حزب‌الله را «مزدور ایران» خوانده است تا «فرمانده حزب‌الله» و تصویری مربوط به سفر سمیر قنطار به ایران و دیدارش با رئیس‌جمهور پیشین کشورمان را منتشر کرده است.

اما نکته قابل توجه در تحلیل این پایگاه خبری صهیونیستی، انتظار برای اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله است: «حزب‌الله و فرمانده‌اش حسن نصرالله اکنون با معادله‌ای سخت روبرو هستند: تلافی یا تلافی نکردن، یا اگر دقیق‌تر بگوییم، چگونه تلافی‌کردن؛ چراکه پاسخ [این حمله] قطعا داده خواهد شد.»

رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند + عکس

تایمز اسرائیل این عملیات را نشانه نفوذ دستگاه اطلاعاتی این رژیم در سازمان حزب‌الله خوانده است و با اشاره به ترورهای قبلی از جمله شهید جهاد مغنیه و حسان اللقیس، آن را سلسله عملیاتی دانسته است که در دو سطح عملیاتی و سبملیک، حزب‌الله را هدف قرار داده است. به نوشته این روزنامه اینترنتی، سمیر قنطار در ماه‌های اخیر بیشتر با مستشاران ایرانی در سوریه همکاری می‌کرده است تا با رده‌های فرماندهی حزب‌الله و به همین جهت باید وی را بیشتر نیروی ایران دانست تا یک مبارز حزب‌الله.

این گزارش در جای دیگری تأکید می‌کند: «اما، بدلیل اهمیت بالای قنطار برای حزب‌الله، که در آزادسازی او زندان اسرائیل پیروز شده بود، اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل احتمالا انجام خواهد شد. همانند ترور جهاد مغنیه که حزب‌الله یک خودروی نظامی اسرائیل را هدف قرار داد و به همین انتقام رضایت داد، این بار نیز پیش‌بینی می‌شود به همین صورت اقدام تلافی‌جویانه صورت بگیرد، اما با توجه به شرایط جبهه سوریه که [به ادعای این پایگاه اسرائیلی] یک‌سوم نیروهای حزب‌الله در آن کشته یا زخمی شده‌اند، انتظار نمی‌رود درگیری‌های بیشتری رخ دهد.»

{$sepehr_album_34750}


این پایگاه هم عدم مسؤولیت‌پذیری صریح از سوی مقامات اسرائیل را به دلیل ترس از تلافی حزب‌الله می‌داند که البته چه صهیونیست‌ها به جنایت خود اعتراف کنند و چه رویه فعلی را ادامه دهند، حزب‌الله ارتش رژیم اسرائیل را مسؤول این حمله می‌داند.


یدیعوت آحرونوت پرشمارگان‌ترین روزنامه در سرزمین‌های اشغالی هم در گزارشی به نقل از یک منبع معتبر غربی مدعی شده است که «سمیر قنطار در حال طراحی یک عملیات تروریستی در منطقه جولان بوده است» و به این دلیل ترور شده است.

{$sepehr_media_1302900_400_300}
دانلود
گزارش یدیعوت آحرونوت از ترور سمیر قنطار


یدیعوت به نقل از این منبع نوشته است: «قنطار از یک سال پیش به یک کارآفرین ترور مستقل تبدیل شد و اسرائیل و غرب او را به مثابه یک بمب ساعتی زیر نظر داشتند. به گفته این منبع، سمیر قنطار اخیرا دیگر با حزب‌الله همکاری نمی‌کرده و بیشتر بصورت مستقل و در هماهنگی با گروه‌های مسلح طرفدار بشار اسد بوده است.» البته در رد این ادعای رسانه‌های اسرائیلی این نکته لازم به ذکر است که شهید قنطار به همراه جمعی از رزمندگان حزب‌الله در جرمانا به شهادت رسیده‌اند و رسانه‌های اسرائیلی احتمالا بدلیل ترس نهادینه صهیونیست‌ها از برخورد احتمالی با حزب‌الله، تلاش می‌کنند وی را خارج از دایره فرماندهان این گروه معرفی کنند و از انگیزه‌های انتقام خون وی بکاهند.


تایمز اسرائیل به نقل یکی از نمایندگان نزدیک به حزب‌الله در مجلس لبنان نوشت: «حزب‌الله در حال طراحی پاسخ به این ترور است. حزب‌الله به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که ترور شهید قنطار برای عاملان آن بدون هزینه بماند. موضوع تلافی این ترور توسط فرماندهان حزب‌الله در دست بررسی است و روش، مکان و زمان مجازات قاتلان - دشمنان اسرائیلی - شهید قنطار تعیین خواهد شد.

رسانه‌های صهیونیستی درباره ترور «سمیر قنطار» چه گفتند + عکس و فیلم


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    1 0
    مشرق چرا چیزی از عملیاتی که قنطار در اسرائیل انجام داد نمیگویی؟ حداقل آن بنظرت جالب نیست پس این را هم بگو که ایشان در طول دوره زندان خود با یک زن عرب اسرائیلی ازدواج کرد،زبان عبری را اموخت و در دانشگاه تل اویو ثبت نام و مدرک لیسانس خود در رشته ادبیات را اخذ نمود باورکن کاربرانت فقط توی مشرق را مطالعه نمیکنند
  • محمد ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    در جواب فوق باید گفت اگر صحت داشته باشد با ترور و شهید کردن وی نشان داد بسیار زرنگ و کیس میباشد که با این همه توان توانسته جلب نظر کنه سرشون شیره بماله ایشان در ضمن از مشرفین به مذهب شیعه هستن و عاشق مقاومت بود و شهید شد
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خوب ؟؟؟ چی شد الآن یعنی با این حساب انسان پلیدی به حساب میاد و رژیم اسرائیل با یک حرکت مومنانه فردی بی تربیت را به قتل رساند؟ !!!
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    1 0
    سمیر قنطار هرچه که بود رژیم صهیونیستی یک رژیم فاسد و مزدور است و این چیزی را عوض نمیکند شهید عماد مغنیه چی در اسرائیل لیسانس گرفته بود؟ شهید حسان اللقیس چی زن اسرائیلی گرفته بود؟ شهید جهاد مغنیه چی زبان عبری آموخته بود؟ شهید شاطری چی در دانشگاه تل آویو ثبت نام کرده بود؟ شهید سید عباس موسوی چی؟ و صد ها و هزاران شهید دیگه ی مقاومت چی؟ خیلی ممنون که دقت نظر دارید و خیلی به این جزئیات اهمیت میدهید اما این چیزی رو در مورد رژیم فاسد اسرائیل تغییر نمیده.
  • با نام علی مدد گرفتیم ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    یه زندانی میتونی توی بهترین دانشگاه ثبت نام کنه؟ چرا احمق فرض میکنی بقیه رو؟ قبول کن اون کاربرایی که به جز مشرق مطالعه می کنند انگار منابعشون بگی نگی بو میده!
  • أشنا ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    میشه نظر روسها رو‌هم در این مورد بدید که دقیقأ چه غلطی دارن میکنن یعنی هر کس عشقش کشید راحت میاد میزنه میره حالا چهارتا سگ اسرايلی هم به درک واصل شن که چی باید یه پاسخ در خور بدن به این انگل ها
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    نقش اس ۴۰۰ در سوریه چیست؟
  • حمید ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چطور اسراییل در دمشق عملیات خود را به نتیجه رساند مگر جنگده اسراییلی از داخل مرزهاای خود میتواند دمشق را هدف قراردهد. من که متوجه نشدم
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    با اینجور تحلیل میخوای عاقبت بخیر هم بشی !!!؟
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بهترین دفاع هوایی هم شاید نقطه ضعفی داشته باشد سوراخ شدن گنبد آهنین را چرا هوار نزدید؟؟؟
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سیستم دفاعی سوریه و روسیه خواب هستن
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    صهیونیست ها بدانید. دست انتقام بلند است. دست انتقام بلند است.
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خداییش خیلی دلم سوخت.همون موقع که روی آزادیش اونقدر مانور دادن معلوم بود اسراییل برای ترورش برنامه داره که وزیر کثیفش گفت افرادی مثل سمیر نباید روی این زمین زندگی کنند. ترور اون وزیر باید دستور کار حزب الله باشه
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما از مانور اخیر مشترک روسیه و اسراییل هم خبری بنویسید روسیه دو دوزه بازی میکرده و میکنه
  • دریا ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    کی میشه این کشت و کشتار ها تمام بشه و تمام انسان ها این هفتاد هشتاد سالی که زنده اند رو لذت ببرند شاد باشند دست هم رو بگیرند ،مهر ورزی کنند بابا همه ما تا هشتاد سال دیگه ماکزیمم میمیریم !!! خداییش بشر احمق ترین جانداران است چون بقیه حیوانات لاقل این مسایل رو نمی فهمند ولی ما می دونیم و خودمون رو به ندانستن زدیم . مهرورزی کنیم و جنگ و خونریزی رو رها کنیم ! هشتاد سال دیگه نه اوباما هست نه نتانیاهو نه پوتین نه است نه من و تو ! live the moment
  • محمدی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چراصبح عکس احدی نژادوشهیدسمیرقنطار توگالری عکس ایشون بودولی الان نیست؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    رژیم ددمنش و کودک کش و جنایتکار صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو شود آرزوی ما شهادت در مصاف با این رژیم پلید است خوشا بحال کسانی که توسط این اشقیا بشهادت می رسند ترور و شهادت این عزیز و سایر فرماندهان و نیروهای رزمنده مقاومت اسلامی توسط هواپیمای جنگی نشان دهنده بزدلی این جرثومه ی فساد است
  • حسین ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    به نظر من حزب الله باید یه پاسخ درخور تو همین سطح بده ینی حداقل یکی از فرمانده های مهمه اسرائیلو به درک واصل کنه وگرنه با کشتن چنتا سرباز دل کسی خنک نمیشه
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    مشرق همه اینها را در گزارشهای قبلی خودش گفته من هم از انجا خواندم حالا دیدی مریضی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس