کد خبر 510968
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد برای تعیین رهبر حزب لیکود انتخابات زودهنگام برگزار کند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» قصد دارد برای تعیین رهبر حزب لیکود انتخابات زودهنگام برگزار کند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مقامات ارشد لیکود گفتند، نتانیاهو در نشست روزهای اخیر خود با مقام‌های ارشد این حزب و همین طور اعضا کابینه رژیم صهیونیستی موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرده است.

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد هدف از این اقدام باثبات کردن حزب و کابینه ائتلافی است و به معنای برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان اسرائیل) نیست.

اما پایگاه خبری «عاروتص شوع» در گزارشی افشا کرد، هدف نخست وزیر اسرائیل از این کار، ممانعت از اقدام «گیدعون سعر» رقیب سرسخت نتانیاهو، در به چالش کشیدن اوست.

گیدعون سعر که از محبوبیت بالایی در میان اعضا لیکود برخوردار است، سال گذشته به طور ناگهانی اعلام کرد قصد دارد از سیاست کناره‌گیری کند. نظرسنجی‌های اخیر نشان داده او تنها سیاستمداری در اسرائیل است که می‌تواند تهدید جدی برای رهبری نتانیاهو باشد. او اخیرا از احتمال بازگشت به سیاست سخن گفته است.

با این حال، «یسرائیل کاتز» وزیر حمل‌و نقل رژیم صهیونیستی این خبر را تکذیب کرد و گفت، به‌رغم شایعات، انتخاب رهبر لیکود زودتر از موعد خود برگزار نمی‌شود و مطابق با قوانین لیکود انجام می‌شود یعنی 6 ماه زودتر از انتخابات بعدی کنست.

وی افزود: «کابینه لیکود با چالش‌های پیچیده امنیتی، دیپلماتیک و اقتصادی روبروست و مطمئنا اکنون زمان آن نیست که اقدام سیاسی انجام شود آنهم اقدامی که تنها به بی‌ثباتی و مشکلات در صحنه سیاسی اسرائیل منجر شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس