عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه آجیل فروش‌ها همیشه گران فروشی می‌کنند، گفت: سوء استفاده آجیل فروشان باعث می‌شود که پسته 28هزار تومانی 60هزار تومان در بازار مصرف به فروش برسد.

به گزارش مشرق ، اسدالله عسگراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با اعلام این خبر درباره دلایل گرانی پسته اظهار کرد: قیمت پسته گران نشده بلکه ارزان شده و قیمت این محصول افت کرده است و نرخ این محصول به  28هزار تومان در هرکیلوگرم رسیده است.

وی افزود: تولید پسته در سال جاری مناسب و 180هزار تن است اما سوء استفاده آجیل فروشان باعث می‌شود که این محصول 60هزار تومان در بازار مصرف به فروش برسد.

این صادر کننده پسته ادامه داد: قیمتی که ما پسته را می‌فروشیم 28 تا 29هزار تومان در هرکیلوگرم است و این محصول را به پول ایران 30هزار تومان صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قیمت 60هزار تومانی برای هرکیلوگرم پسته کاذب است و آجیل فروش‌ها همیشه گران فروشی می‌کنند.

عسگراولادی گفت: دعوای ما زمان آقای احمدی نژاد نیز همین موضوع  بود. در آن زمان به ما گفته می‌شد که چرا پسته 70هزار تومان فروخته می‌شود و بیایید پسته را به دولت بدهید تا به‌قیمت کمتر توزیع کند.

70هزارتن پسته ایران در 4 ماه صادر شد

عسگراولادی درباره وضعیت صادرات پسته در سال جاری گفت: از ابتدای شهریور ماه تا به امروز 70هزار تن از محصول جدید پسته صادر شده است و امیدواریم که تا خرداد، تمام پسته صادراتی کشور صادر شود.

وی با بیان "اعتقادی به پساتحریم ندارم" تأکید کرد: پسته صادراتی ایران به 90 کشور دنیا صادر می‌شود و تحریم‌ها تأثیری بر صادرات آن ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    قبل از یلدا هم قیمت زیر 50 هزار تومان نبود. ایشون از کجا میخرند؟ یا به کجا 28 هزار توان میفروشند؟ بدنیست یک خرده فروشی هم راه بیندازند و به مردم خدمت کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس