رئیس مرکز پژوهش‌ و سنجش افکار سازمان صدا‌وسیما گفت: در یک نظرسنجی ۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند، می‌توان با تلاش مردم اقتصاد کشور را شکوفا کرد.

به گزارش مشرق ، دکتر جعفر عبدالملکی رئیس مرکز پژوهش‌ و سنجش افکار سازمان صدا‌وسیما با اشاره به نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در رابطه با آشنایی مردم با مفهوم اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن اظهار داشت: در این نظرسنجی که در شهر تهران انجام شده، نشان می‌دهد 36.3 درصد پاسخ دهندگان، اقتصاد مقاومتی را به‌کارگیری علوم و تکنولوژی روز دنیا توسط نیروهای داخلی برای رسیدن به استقلال اقتصادی می‌داند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار  سازمان صدا و سیما ادامه داد: همچنین طبق این نظرسنجی 22.7 درصد تلاش برای پاسخگویی به‌وسیله نیروهای داخلی را اقتصاد مقاومتی می‌دانند و 13.2 درصد با مفهوم اقتصاد مقاومتی آشنایی نداشته و 13.2 درصد نیز اقتصاد مقاومتی را ریاضت‌کشی برای رسیدن به شرایط بهتر اقتصادی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه 63.9 درصد پاسخگویان اقتصاد مقاومتی را در حد زیاد و خیلی زیاد برای کشور ضروری‌ دانسته‌اند، یادآور شد: 38.9 درصد پاسخگویان «تحریم ایران از سوی کشورهای دیگر»، 27.3 درصد، «مفید نبودن برنامه‌های اقتصادی دولتی» و 20.8 درصد «وابستگی اقتصاد کشور به نفت (اقتصاد تک‌محصولی)» را مهم‌ترین دلایل نیاز کشور به اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند.

به گفته عبدالملکی 90.9 درصد پاسخگویان معتقدند با تلاش و کوشش مردم، کشور می‌تواند به وضعیت رفاه و اقتصاد کشورهای پیشرفته دنیا برسد و 84 درصد بر این باورند دولت باید بر تمام فعالیت‌های اقتصادی جامعه نظارت داشته باشد و 81.8 درصد اعتقاد دارند عمل به اخلاق و آموزه‌های دینی در بخش کسب و کار باعث پیشرفت کشور می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما با اشاره به اینکه بیش از 73 درصد پاسخگویان اعتقاد دارند باید تا مدتی با تحمل سختی‌ها و شرایط دشوار آینده اقتصادی کشور را بهتر بسازیم، بیان کرد: 65.3 درصد معتقدند وابستگی به نفت، علت اصلی بیشتر مشکلات کشور است. 52.8 درصد پاسخگویان نقش دولت و 35.2 درصد «نقش مردم را در اجرای اقتصاد مقاومتی» بیشتر و مؤثرتر می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه 22.5 درصد راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک را مهم‌ترین زمینه‌های مورد‌ علاقه برای سرمایه‌گذاری می‌دانند، تصریح کرد: در این گزارش 54.6 درصد پاسخگویان حمایت نکردن دولت از تولید‌کنندگان را مهم‌ترین دلیل مردم و به‌ویژه جوانان برای علاقه نداشتن به تولید یافعالیت تولیدی می‌دانند و 22.4 درصد مشکلات اداری و کسب مجوزها و 22.2 درصد حمایت ‌نکردن نظام‌ بانکی از تولید‌کنندگان را عامل بی‌رغبتی به تولید می‌دانند.

عبدالملکی با بیان اینکه 47.9 درصد پاسخگویان معتقدند حاضرند یارانه‌هایشان قطع شود در صورتی که تولید و اقتصاد رونق بگیرد، یادآور شد: 50.2 درصد چنین نظری ندارند. در عین حال در این نظرسنجی 89.4 درصد پاسخگویان مبارزه جدی قوه‌قضاییه با مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری را مؤثر می‌دانند و 86درصد اصلاح و شفاف‌سازی قوانین و مقررات اقتصادی در مجلس، 85.4 درصد ایجاد افزایش روحیه کار و تلاش جمعی در مردم و 82.6 درصد اصلاح سیستم و نظام اداری از سوی دولت را در بهتر‌‌شدن وضع اقتصادی جامعه مؤثر‌ می‌دانند.

به گفته این مقام مسئول، 52.8 درصد پاسخگویان نقش دولت و 35.2 درصد «نقش مردم را در اجرای اقتصاد مقاومتی» بیشتر و مؤثرتر می‌دانند.

وی اظهار کرد: در خصوص عملکرد رسانه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی 50.6 درصد پاسخ گویان، رسانه ملی را در زمینه پیگیری از مسئولان و دولت در مورد دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی کاملاً موفق یا موفق دانسته‌اند و 49.5 درصد زمینه تشویق مردم به پس‌انداز سرمایه‌گذاری مناسب، 47 درصد در زمینه تشویق مردم به فرهنگ ‌کار و مشارکت در تولید و 44.5 درصد در زمینه تبیین و تشریح کامل و دقیق طرح هدفمندی یارانه‌ها و دلایل اجرای آن، رسانه ملی را موفق می‌دانند.

برای مشاهده اطلاعات کامل این نظرسنجی اقتصاد مقاومتی اینجا را کلیک کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس