کد خبر 510540
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

وزیر امورخارجه روسیه پس از نشست شورای امنیت با محور سوریه تأکید کرد که فهرستی که اردن از سازمان‌های تروریستی فعال در سوریه جمع‌آوری کرده، فهرست متناقضی است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه شب گذشته در نیویورک پس از نشست شورای امنیت با موضوع سوریه گفت، فهرست تهیه شده توسط اردن درباره سازمان‌های تروریستی فعال در سوریه فهرستی متناقض است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، لاوروف تأکید کرد: ما همگی تصمیم‌ گرفته‌ایم تا ارزیابی‌های خود درباره سازمان‌های تروریستی فعال در سوریه را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. ما از وزیرخارجه اردن درخواست کرده‌ایم که مسئولیت هماهنگی این کار را برعهده داشته باشد که این کار نیز انجام شده است.

وی افزود: گروه هایی که در گروه وین شرکت داشتند بسیار متعددند و نظرات مختلفی نیز دارند به اضافه اینکه کشورهای زیادی موضع متضاد اتخاذ کرده‌اند، به همین دلیل این فهرست نیز بسیار متناقض است.

وزیرخارجه روسیه ادامه داد، گروه‌هایی که سفارت روسیه در دمشق را هدف قرار داده بودند نیز باید در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی در سوریه گنجانده شوند.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین تصریح کرد: ما در خصوص معیارها به توافق رسیده‌ایم،‌ بنابراین گروه‌های تروریستی به طور مشخص می‌تواند به فهرست متشکل از داعش و جبهه النصره افزوده شوند.

لاوروف افزود: تلاش برای مشخص کردن فهرست سازمان‌های تروریستی همچنان ادامه خواهد داشت و ما امیدواریم که این فهرست بتواند فهرست شورای امنیت را تکمیل کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس