کد خبر 510783
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵

برخی منابع از سفر محرمانه رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به پایتخت اردن خبر دادند.

به گزارش مشرق، «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه، هفته گذشته در سفر غیرعلنی وارد «امان» پایتخت اردن شد و با مسئولان امنیتی این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری «آکی» ایتالیا این خبر را به نقل از یک معارض سوری گزارش داده است.

این معارض سوری اعلام کرد، احتمال می‌رود علی مملوک در جریان این سفر، فهرستی از گروه‌های معارض مسلح که دمشق مایل است آنها را در فهرست تروریست‌ها درج کنند، به مسئولان اردنی تحویل داده باشد. اردن توسط نشست وین مکلف شده است تا فهرستی از گروه‌های مسلح در سوریه را تدوین کند.

این منبع افزود، طبق گفته منابع اردنی، این موضوع که امان فهرستی را از نظام سوریه تحویل گرفته است، به معنای پذیرش این فهرست نیست بلکه اردن باید تلاش‌هایی برای گردآوری و تکمیل دیدگاه‌های‌ تمام طرف‌ها جهت به دست آوردن اطلاعاتی که احتمالا در این ماموریت مفید خواهند بود، صورت دهد.

گفتنی است که علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه طی ماه‌های اخیر به عنوان فرستاده دولت سوریه، چندین سفر غیرعلنی از جمله آنها دو سفر به «مسقط» پایتخت عمان در ژوئیه و آگوست و نیز یک سفر به عربستان صورت داد که به گفته مسکو، یک هیئت روسی نیز وی را در سفر ماه ژوئیه گذشته همراهی کرد و این سفر با پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه انجام شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس