وزرای خارجه روسیه و آمریکا پس از دیدار و مذاکره با یکدیگر کنفرانس خبری مشترکی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس تاکید کرد: مذاکرات با روسیه بر آنچه می توان فورا درمورد بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام داد متمرکز نبود بلکه بر روند انتقال سیاسی در سوریه متمرکز بود. وزیر خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد: سازمان ملل متحد قطعنامه ای را درباره گام های بعدی مذاکرات سوریه تصویب کند. کری همچنین گفت روسیه و آمریکا درباره تبادل اطلاعات درمورد محل عملیات ضد تروریستی در سوریه گفتگو کردند. وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش پایانی صحبت هایش تاکید کرد: روسیه و آمریکا درمورد اینکه کدام گروه های مخالف دولت سوریه باید در مذاکرات صلح سوریه شرکت کنند به تفاهم دست یافته اند.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در این نشست خبری اظهار داشت: ما از این فرصت که برای ادامه تعامل ما درباره برخی مسائل بین المللی به وجود آمد،تقدیر می کنیم.رئیس جمهور روسیه و آمریکا در چند ماه گذشته چندین بار درباره مسائل مربوط به افزایش مبارزه علیه تروریسم گفتگو کرده اند.ما نیاز است امروز درباره برخی از این مسائل در قالب تلاش های مداوم گروه بین المللی حمایت از سوریه صحبت کنیم. حل مسئله سوریه نباید بدون توجه به وظایف و توافقاتی باشد که در دو نشست این گروه در وین حاصل شد.

وی افزود: البته مسئله تروریسم فقط به سوریه مربوط نمی شود. یک نشست بین المللی نیز درباره افزایش نفوذ داعش در لیبی برگزار شد. داعش همچنین در عراق فعال است و اقدامات تروریستی در یمن و افغانستان نیز گزارش شده است.من امیدوارم ما بتوانیم درباره این مسائل صحبت کنیم.
سرگئی لاوروف گفت: ما همچنین تمایل داریم درباره مسئله فلسطین -اسرائیل رایزنی کنیم. ما می خواهیم به گفتگوهایی که روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره امکان کمک آمریکا به حل بحران اوکراین ،شروع کرده اند،ادامه دهیم. با توجه به نفوذ واشنگتن بر کیف ،این کمک مفیدی مانند تلاش ها در نورماندی خواهد بود.
وی گفت: من مایلم با شما درباره همه مسائل مربوط به روابط دوجانبه که می خواهید،صحبت کنم. ما پس از آن نتایج این گفتگوها را به اطلاع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهیم رساند. من امیدوارم سفر شما سازنده باشد.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس