کد خبر 509985
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸

دویچه وله گزارش داد: آلمان قصد دارد با قرار دادن سلاح بیشتر در اختیار پیشمرگان کرد، مبارزه آ نها علیه گروه تروریستی داعش را تقویت کند.

به گزارش مشرق، شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی پنجشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: جنگ با اعضای گروه تروریستی داعش بدون نیروی زمینی به موفقیت نخواهد رسید.

اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان به روزنامه بیلد گفته است که کردها توانایی و موثر بودن خود را به عنوان یک نیروی زمینی در جنگ با گروه تروریستی داعش اثبات کرده اند.

او اضافه کرده است که به همین دلیل نیز دولت آلمان این نیرو را با ادامه ارسال سلاح و آموزش های نظامی حمایت می کند.

بنا بر آنچه وزیر دفاع آلمان گفته، قرار است در سال آینده 200 سیستم موشکی ضدتانک میلان ، 4000 مسلسل ژ36 و شش میلیون گلوله تفنگ به کردهای عراق داده شود.

همچنین شش زره پوش در اختیار پیشمرگان در شمال عراق قرار خواهد گرفت.

ارتش آلمان تاکنون 1800 تن تجهیزات نظامی به اقلیم کردستان عراق فرستاده است، از جمله 20 هزار اسلحه و 1000 سیستم موشکی ضدتانک که از این موشک ها در حال حاضر هنوز حدود 300 عدد باقی مانده است.

آلمان از سال گذشته میلادی حمایت نظامی از کردهای عراق را شروع کرد. این حمایت تاکنون شامل ارسال تجهیزات و دادن آموزش نظامی بوده است.

در حال حاضر 97 نظامی آلمان به پیشمرگان کرد عراق آموزش می دهند، اما دولت آلمان قصد دارد شمار این گروه را به 150 نفر برساند.

دویچه وله فارسی توضیح داد: اواخر سپتامبر سال جاری میلادی رهبری کردهای عراق از دولت آلمان تقاضای سلاح بیشتری کرده بود.

یکی از اعضای شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق در اربیل به اشپیگل آنلاین گفته بود که ماه هاست که ما هیچ سلاحی به دستمان نرسیده است. انبار مهمات ما دارد خالی می شود.

این مقام کرد که نامش فاش نشده است، از آلمان تمجید کرده بود که هیچ کشوری تا به حال اقلیم کردستان عراق را به این سرعت و با سلاح هایی چنین موثر تجهیز نکرده است، اما در گزارش اشپیگل هم چنین آمده بود که این واقعا روشن نیست که سلاح های آلمانی نهایتا به کجا می رسند و پیشمرگه ها چه استفاده ای از آن ها می کنند.

ارتش آلمان باید به فرماندهان نظامی کردها اعتماد کند و امیدوار باشد که سلاح های آلمانی سر از جایی که نباید در نیاورند.

امید نوری پور، سخنگوی سیاست خارجی حزب سبزها نیز که تابستان سال جاری میلادی به اربیل سفر کرده بود، پس از بازگشت به اشپیگل آنلاین گفته بود که ارسال مجدد سلاح کاری اشتباه است و دولت آلمان هنوز نمی تواند ثابت کند که از سلاح هایی که تاکنون به اربیل فرستاده چه استفاده ای شده است.

دویچه وله فارسی در پایان افزود: در ماه مه امسال روزنامه اقتصادی ویرتشافتز وُخه به نقل از گزارش مالی منتشر شده وزارت دفاع آلمان اعلام که کمک های نظامی آلمان به پیشمرگه های کرد عراق تاکنون حدود 60 میلیون یورو و شامل سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی بوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس