کد خبر 510012
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر شامگاه پنجشنبه و همزمان با نشست سران اروپایی در بروکسل ضمن تأکید بر ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا گفت که خواهان اروپایی دمکراتیک تر و با عدالت اجتماعی بیشتر است.

به گزارش مشرق، کوربین که برای شرکت در نشست احزاب چپ میانه رو سراسر اروپا به بروکسل رفته است، در گفت وگو با شبکه خبری یورونیوز گفت: «من می خواهم شاهد اروپایی دمکراتیک تر باشم، با عدالت اجتماعی بیشتر و عادلانه تر، اما بر این باور نیستم که با ترک کردن اتحادیه اروپا این مساله بدست خواهد آمد.

کوربین با بیان اینکه حزب کارگر به ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا رأی داده است، تصریح کرد: اما باید کماکان برای رسیدن به عدالت اجتماعی بیشتر در اروپا تلاش کرد.

وی در پاسخ به این سووال که دیوید کامرون هم می خواهد انگلستان در اتحادیه اروپا بماند و تنها خواهان روابط متفاوتی با آن است. این ها چه تأثیراتی بر کشورش خواهد گذاشت؟ افزود: خیلی مطمئن نیستم که کامرون به دنبال چیست، چراکه عقبه این ماجرا به مذاکراتی که او اینجا سعی به انجامش دارد بر نمی گردد، بلکه مربوط به بحث های درونی حزب محافظه کار است که در آن افراد زیادی نمی خواهند انگلستان در اتحادیه اروپا باشد، اصلا نمی خواهند هیچ کاری با اروپا داشته باشند.

جرمی کوربین افزود: اما جناح کامرون در حزب محافظه کار نمی خواهد انگلستان اتحادیه اروپا را ترک کند اما در اصل بیشتر به دنبال بازار آزاد اروپایی است تا اروپایی با عدالت اجتماعی.»

وی در این گفت وگو با به نقد کشیدن اجرای سیاست ریاضت اقتصادی از سوی کشورهای اروپایی گفت: «به نظر ما ریاضت اقتصادی گزینه ای سیاسی است، نه اقتصادی. اگر اتحادیه اروپا می خواهد موفق باشد نمی تواند به تهیدست تر کردن فقرا در کشورهای کمتر موفق اروپا ادامه دهد.'

جرمی کوربین افزود: «ما نمی توانیم بگذاریم زندگی همه مان تحت سلطه بازار آزاد باشد. باید راه دیگری هم باشد، راهِ اشتغال برای همه، همبستگی اجتماعی، موقعیت برای جوانان، شرایط کاری مناسب و عادلانه در سراسر قاره .'

رهبر حزب کارگر در این گفت وگو همچنین ضمن دفاع از پذیرش آوارگان در کشورهای اروپایی، عنوان کرد: انسان هایی درمانده، از جنگ و بدبختی می گریزند، آنها باید در سراسر اروپا تقسیم شوند.

وی افزود: به نظرم باید به دولت آلمان بابت شمار زیادی آواره که پذیرفته است تبریک گفت. انگلیس به برنامه اتحادیه اروپا برای اسکان آوارگان نپیوسته، اما در عوض اعلام کرده است که 20 هزار آواره را در طول چند سال آینده به طور مستقیم از اردوگاه های آوارگان در کشورهای منطقه چون لبنان و اردن خواهد پذیرفت.»

رهبر حزب کارگر ضمن موافقت با مشارکت انگلیس در سهمیه بندی اتحادیه اروپا برای اسکان آوارگان گفت: این نکته را بارها در مجلس عوام به روشنی گفته ام. مردم عادی گرفتار این بحران هستند. این مردم عادی حق دارند از حمایت و همدلی انسانی همه ما برخوردار شوند.

آخرین نشست شورای سران اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی عصر روز پنجشنبه در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز به کار کرد.

بحران مهاجران اروپایی و آوارگان، حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا و تصمیم در مورد ادامه تحریم روسیه از جمله مهمترین مباحث این نشست دو روزه است.

تصمیم دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، مبنی بر مذاکره مجدد بر سر جایگاه این کشور و پیشنهاد های اصلاحی اش برای اتحادیه اروپا و طرح احتمال خروج آن از این اتحادیه، یا همان «برگزیت»، یکی دیگر از مباحث کلیدی نشست بروکسل است.

دیوید کامرون، پیش از آغاز نشست بروکسل گفت: «ما اصرار نداریم که همین امشب به توافق برسیم، اما برآنیم تا اراده دستیابی به آن را ایجاد کنیم. پس من تا آخر شب برای بریتانیا سخت خواهم جنگید و گمان می کنم به توافق خوبی دست یابیم.»

وی مصرانه از سران اتحادیه اروپا خواسته است تا برای کمک به کاهش شمار آوارگان، انعطاف پذیری از خود نشان دهند و با یکدیگر همکاری کنند.
نخست وزیر انگلیس گفت میزان بی سابقه ی آوارگان ، باعث کاهش حمایت ها در انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس