کد خبر 508581
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳

سفیر روسیه در ترکیه تاکید کرد: آنکارا به طور مداوم بر لزوم مشارکت در گفتگوی سازنده برای کاهش تنش در روابط با روسیه پافشاری می‌کند ولی دولت ترکیه هنوز هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه حریت نوشت: آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه در سخنانی تصریح کرد: پس از سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه توسط ترکیه در مرز سوریه، 3 شرط برای روابط عادی بین مسکو و آنکارا وجود دارد.

این دیپلمات روسی گفت: ترکیه باید به خاطر حمله به جنگنده روسی، عذرخواهی کند که منجر به مرگ دو نفر از خلبان های نیروی هوایی روسیه شد. مقام های ترکیه همچنین باید کسانی را که مسئول این حادثه بوده اند، مجازات کند و همین طور به طرف روسی غرامت پرداخت نماید.

سفیر روسیه در ترکیه تاکید کرد: اگر انتظارات ما برآورده نشود، سایر اظهارات مقام های ترکیه نیز ارزشی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: آنکارا بارها آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات سازنده برای کاهش تنش در روابط با روسیه اعلام کرده است ولی در همین حال، اظهاراتی را بیان کرده است که در تناقض با این رویکرد بوده است.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به خاطر این اقدام شده و تهدید به اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا کرده است ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    بریم یاد بگیریم با این دولتمون
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ازدولت ترکیه چی رو باید یاد بگیریم؟؟....زورگویی؟، نفاق وتفرقه افکنی قومی ومذهبی میان مسلمانان ؟، حمایت از تروریسم؟، معاملات ننگین نفت وسلاح و...با تروریستهای آدمکش و مشارکت در قتل عام صدها هزار انسان بیگناه وآوارگی میلیونها مسلمان دیگر ؟؟ همدستی تنگاتنگ با جرثومه های فساد و جنایت چون عربستان قطرو...؟؟؟ بندگی وچکمه لیسی آمریکا و کرنش در مقابل صهیونیزم واسراییل ؟؟! ....چه چیز این دولت کثیف را با دولت مردمی ایران (هرچندکه ازنظرسیاسی با آن موافق نباشی)مقایسه می کنی؟؟؟ این هارت و پورتهایی هم که ترکیه در مقابل روسها میکنه به پشتگرمی همین دوستان پست فطرتشه وگرنه عمرا جرات این عوعو کردنها راداشت....دوست عزیز قبل از نوشتن هرچیزی که بفکرت میرسه وهیجان زده ات میکنه انصاف وعقلانیت را در مورد کشورت بکار بگیر ، همین!!!
  • حمید ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دوست گرامی شاید این بنده خدا منظورش یادگیری از روسیه بود نه ترکیه شما که خیلی بیشتر هیجان زده شدی!!!
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دولت ترکیه دولت کثیف و دلال صفتیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس