کد خبر 506895
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه دو مورد مرگ ناشی از بیماری آنفلوآنزا H1N1 در لرستان را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «محمدمهدی گویا» در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 33 نفر در کرمان، پنج نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در آبادان، یک نفر در کرج و 2 نفر در لرستان بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: تمامی موارد فوت ناشی از آنفلوآنزا H1N1 بیماری زمینه ای داشته اند و هیچ کس به خاطر آنفلوآنزای صرف جان خود را از دست نداده است.

این در حالی است که علوم پزشکی لرستان در این رابطه سکوت کرده و پاسخ روشنی برای اطلاع رسانی بیشتر به خبرنگاران نمی دهد.

مسوول روابط عمومی این دانشگاه گفت: اطلاع رسانی در این خصوص بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

«هوشنگ بادپی» در خصوص پرسشی مبنی بر اینکه چگونه دانشگاه علوم پزشکی استان از وضعیت بهداشت و درمان و بیمارستانهای استان بی اطلاع است و اینکه آمار وزارت بهداشت بر اساس گزارش های استانی می باشد، افزود: ما از وضعیت سلامت و درمان استان اطلاع داریم اما هرگونه اطلاع رسانی با وزارت مطبوع است.

این برخورد دوگانه دانشگاه علوم پزشکی که مرگ دو مورد ناشی از آنفلوآنزا را تایید و یا تکذیب نمی کند موجب افزایش شایعات در محافل عمومی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان 17 آذرماه جاری اعلام کرده بود که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده بیمار مبتلا به آنفلوآنزا H1N1 در استان مشاهده نشده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس