کد خبر 506710
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: تاکنون 6 نفر در بیجار مبتلا به آنفلوآنزا نوع A شناسایی شده‌اند که 4 تن از آنها بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش مشرق، نبی‌الله مهدویان امروز از بهبود 4 تن از مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا  در بیجار خبر داد و گفت: تا کنون 6 تن مبتلا به بیماری آنفلوآنزا نوع A شناسایی شده که 4 تن از آنها بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود: در شهرستان بیجار در روزهای اخیر شاهد ابتلای تعدادی از شهروندان به بیماری آنفلوآنزا نوع A بودیم که بعد از تشخیص مثبت تست آنها، بیماران در بیمارستان بستری و تحت مداوای قرار گرفتند.

مهدویان ادامه داد: اکنون 2 نفر مبتلا به این نوع آنفلوآنزا در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند و با اقدامات درمانی به موقع و دقیق بهبود خواهند یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون هیچگونه تلفاتی ناشی از این بیماری نداشته‌ایم.

وی به علائم بالینی این بیماری اشاره و عنوان کرد: سرفه، خلط‌های خونی همراه با تب و لرزهای شدید از جمله علائم بالینی  این بیماری است.

مهدویان، تهوع و استفراغ را از علائم گوارشی بیماری آنفلوآنزا نوع A بیان کرد و گفت: تمامی امکانات درمانی در بیمارستان امام حسین بیجار وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

این مسئول خواستار رعایت مباحث بهداشت فردی از جانب عموم مردم شد و گفت: حرف اول و آخر در بحث پیشگیری از انواع و اقسام بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا مباحث پیشگیری و خود مراقبتی است.

مهدویان خواستار گسترش فرهنگ خود مراقبتی در جامعه شد و این مهم را امری ضروری جهت مقابله با انواع بیماری دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: شستن مرتب دست و صورت، تماس کمتر با افراد مبتلا، پرهیز از روبوسی و دست دادن از راه‌های پیشگیری این بیماری است.

وی ادامه داد: سوخت و ساز بدن فرد مبتلا به دلیل ورود ویروس به بدن افزایش یافته بنابراین به مبتلایان توصیه می‌شود به میزان کافی پروتئین دریافت کرده و به میزان کافی مایعات گرم بنوشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    نه بابا!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس