دبیر ستاد استقبال از شهدای گمنام دارالشهدای تهران گفت: قبل از تشییع مراسم ویژه‌ای با حضور مادران شهدای مفقودالاثر و مادران شهدای مدافع حرم منطقه ۱۷ تهران در بوستان ابوذر برگزار شد که طی این مراسم، مراحل آماده سازی قبور مطهر شهدای گمنام انجام شد.

به گزارش مشرق، همزمان با ایام شهادت حضرت ثامن الحج علی بن الموسی الرضا(علیه السلام) پیکر مطهر و نورانی 5شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دارالشهدای تهران (منطقه17) تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. آذرسرا، دبیر ستاد استقبال از شهدای گمنام منطقه 17 با اشاره به برنامه تدفین شهدا در دارالشهدای تهران گفت: منطقه 17 تهران با تقدیم بیش از 4 هزار شهید به انقلاب و دفاع مقدس ملقب به دارالشهدای تهران است. همچنین در تعداد شهدای مدافع حرم نیز پیشتاز بوده است. از ابتدای سال 94  تا کنون 5 شهید مدافع حرم در این منطقه داشته‌ایم. هنوز در این منطقه بالغ بر 100 مادر شهید مفقود الاثر و چشم انتظار داریم که هنوز خبری از پیکر فرزندانشان ندارند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته روز گذشته برای اولین بار مراسم وداع و تشییع شهدا در مدارس انجام شد. در 5 مدرسه از منطقه 17 تهران با حضور پیکرهای مطهر شهدا مراسم‌های وداع برگزار شد. ساعت 20 شب گذشته 18 آذرماه 94 مصادف با شب 28 صفر نیز مراسم ویژه‌ای با حضور مادران شهدای مفقودالاثر و مادران شهدای مدافع حرم منطقه 17 تهران در بوستان ابوذر برگزار شد که طی این مراسم مراحل آماده سازی قبور مطهر شهدای گمنام انجام شد.

آذر سرا در ادامه تصریح کرد: امشب 19 آذرماه 94 همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام در 8 مسجد واقع در منطقه 17 با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. این مراسم‌های وداع بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امام حسن، مسجد جامع ابوذر، مسجد فاطمیه، مسجد امام رضا(ع)، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام سجاد(ع)، مسجد جامع جعفریه و مسجد صاحب الزمان(عج) همراه با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات تشییع این شهدا گفت: روز جمعه 20 آذرماه 94 مصادف با 29 ماه صفر مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه 17 تهران برگزار می‌شود. این مراسم، ساعت 14  از خیابان ابوذر جنب مسجد محمدی آغاز می‌شود و به سمت بوستان ابوذر ادامه خواهد داشت. با حضور مردم و به امامت حجت الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر و نماینده ولی فقیه در جنوب تهران نماز بر پیکر مطهر این شهدا اقامه خواهد شد و سپس مراسم تدفین در بوستان ابوذر انجام می‌شود.

مشخصات پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس به شرح زیر است:

شهید گمنام 19 ساله که در عملیات والفجر 1 در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 24 ساله که در عملیات والفجر2 در منطقه عملیاتی حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 17 ساله که در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 21 ساله که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 21 ساله که در عملیات محرم در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس