نخستین قسمت مستند «کبوتر حرم» روایتی از زندگی و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شهید غلامعلی رجبی (جندقی) چهارشنبه ۱۸ آذر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهدا شمع محفل بشریتند، این جمله را بار‌ها و بار‌ها در مجالس و محافل گوناگون شنیده‌ایم ولی برای درک این حقیقت باید به سراغ کسانی رفت که شهدا را از نزدیک شناخته‌اند و از احوال و روحیاتشان آگاهی کاملی دارند.

وقتی سیره شهدا را از زبان کسانی که سال‌ها با آن‌ها دوست و همکار بوده‌اند، یا جزو همرزمانشان به شمار می‌روند می‌شنویم، آنگاه در می‌یابیم میان یک انسان عادی و کسی که خداوند او را برای شهادت انتخاب می‌کند چقدر فاصله است.

شهید رجبی

شهید غلامعلی رجبی (جندقی) از جمله ستارگان درخشانی است که در سپهر شهادت و فداکاری ملت ایران می‌درخشد، او در تهران به دنیا آمد، آن هم در سال 1333 بنابراین دوران نوجوانی او مصادف بود با روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)؛ پدرش حاج حسن، از اساتید برجسته اخلاق و عرفان بود و نسبت به تربیت فرزندانش بسیار کوشا به همین دلیل غلامعلی به تدریج به معارف ناب اسلامی و در محیط خانوادگی آشنا شد و تحت تعالیم و تربیت پدرش، به مداحی برای اهل بیت (ع) روی آورد.

از جمله اشعار معروف او می‌توان به بیت «قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت» اشاره کرد.

مستند «کبوتر حرم» که در دو قسمت توسط سیداحمد معصومی‌نژاد کارگردانی شده به زندگی این شهید والامقام می‌پردازد؛ در این مستند بخش‌هایی از زندگی شهید به صورت نمایشی بازسازی شده و همچنین با برخی وعاظ و مداحان مشهور تهران نیز گفت‌و‌گوهایی صورت گرفته است.

سعید حدادیان، حاج منصور ارضی، حجةالاسلام والمسلمین پناهیان، حائری‌زاده، محسن طاهری، شیخ حسین انصاریان و خانواده شهید رجبی از جمله افرادی هستند که در «کبوتر حرم» با آن‌ها گفت‌و‌گو شده است.

پخش سروده‌هایی از شهید با صدای خود او از دیگر بخش‌های این مستند است. نخستین قسمت مستند «کبوتر حرم» چهارشنبه 18 آذر ساعت 21 و تکرار آن در ساعت‌های 9:30 و 14:30 روز بعد از شبکه «افق» پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس