همزمان با ایام شهادت حضرت ثامن الحج علی بن الموسی الرضا(علیه السلام) پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پایتخت تشییع و تدفین خواهند شد.

به گزارش مشرق، همزمان با ایام شهادت حضرت ثامن الحج علی بن الموسی الرضا(علیه السلام) پیکر مطهر 13 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پایتخت تشییع و تدفین خواهند شد. پیکر مطهر 5 شهید گمنام تازه تفحص شده در دارالشهدای تهران (منطقه17) و پیکر مطهر 8 شهید گمنام تازه تفحص شده در منطقه 8 تهران تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

منطقه 17 تهران با تقدیم بیش از 4 هزار شهید به انقلاب و دفاع مقدس ملقب به دارالشهدای تهران است. روز جمعه 20 آذرماه 94 مصادف با 29 ماه صفر مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه 17 تهران برگزار می‌شود. این مراسم، ساعت 14  از خیابان ابوذر جنب مسجد محمدی آغاز می‌شود و به سمت بوستان ابوذر ادامه خواهد داشت. با حضور مردم و به امامت حجت الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر و نماینده ولی فقیه در جنوب تهران نماز بر پیکر مطهر این شهدا اقامه خواهد شد و سپس مراسم تدفین در بوستان ابوذر انجام می‌شود.

ضمنا 19 آذرماه 94 همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام در 8 مسجد واقع در منطقه 17 با حضور عموم مردم برگزار شد. این مراسم‌های وداع بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امام حسن، مسجد جامع ابوذر، مسجد فاطمیه، مسجد امام رضا(ع)، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام سجاد(ع)، مسجد جامع جعفریه و مسجد صاحب الزمان(عج) همراه با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برپا بود.

مشخصات پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در بوستان فدک به خاک سپرده می‌شوند، عبارتند از: شهید گمنام 19 ساله که در عملیات والفجر 1 در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 24 ساله که در عملیات والفجر2 در منطقه عملیاتی حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 17 ساله که در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 21 ساله که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 21 ساله که در عملیات محرم در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین تشییع و تدفین 8 شهید گمنام  8 سال دفاع مقدس در روز شهادت امام هشتم در منطقه 8 ثامن الحجج(ع) انجام خواهد شد و شهدای گمنام در بوستان فدک به خاک سپرده می‌شوند. مراسم تشییع شهدا در 9 صبح روز شنبه 21 آذرماه 94 مصادف با 30 صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود. مراسم وداع با شهدا در جمعه شب 20آذرماه 94 همزمان در چهار مسجد: مسجد النبی نارمک، مسجد جامع فاطمیه تسلیحات، مسجد خاتم الانبیاء در تهرانپارس و مسجد جامع سمنگان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. سپس پیکر مطهر شهدا به مسجد النبی منتقل شده و صبح روز تشییع مراسم وداع کلی در این محل برگزار می‌شود و بعد از برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، بر پیکر شهدا نماز اقامه خواهد شد. سپس مراسم تشییع با حضور عموم مردم آغاز شده و پیکر شهدا از  میدان نبوت در مسیر خیابان گلبرگ به سمت میدان هلال احمر، خیابان گلستانی، بوستان فدک که محل تدفین شهداست تشییع می‌شود. همزمان با مراسم تدفین شهدا پرچم آستان مقدس امام رضا(ع) در محل تدفین به اهتزاز درخواهد آمد و شهدا با نوای زیارت عاشورا خاکسپاری می‌شوند.

مشخصات پیکرهای مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در منطقه هشتم تهران به خاک سپرده می‌شوند عبارتند از: شهید گمنام 24 ساله که در عملیات والفجر 1 در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 24 ساله که در عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 18 ساله که در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 23 ساله که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 16 ساله که در عملیات والفجر 2 در منطقه عملیاتی حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 16 ساله که در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 24 ساله که در عملیات تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید گمنام 19 ساله که در عملیات محرم در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس