مراسم تشییع و تدفین ۲۴ شهید تازه شناسایی شده در شهرهای مختلف کشور در روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، چند روز پیش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که هویت پیکر مطهر 24 شهید تازه تفحص شده شناسایی شد. هویت پیکر مطهر این شهدای هشت سال دفاع مقدس که به تازگی طی عملیات کشف شده بودند، محرز شد و مشخصات آنان به تفکیک استان‌ها مشخص شد. این 24 شهید تازه شناسایی شده از 11 استان اصفهان، مازندران، فارس، مرکزی، زنجان، قم، همدان، کرج، تهران،آذربایجان غربی و بوشهر هستند. مراسم تشییع و تدفین این شهدا در شهرهای مختلف کشور در روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.برای تشییع این شهدا که به صورت تشییع جمعی در استان و تشییع در زادگاه شهید در شهرستان‌های مربوطه صورت می‌گیرد، توسط مسئولین استانی برنامه ریزی‌های مختلفی انجام شده است. اطلاعات مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری این شهدا در استان‌های مختلف به شرح زیر است:

استان فارس:

پیکر مطهر 5 شهید تازه تفحص شده از استان فارس شناسایی شد. مشخصات این شهدا عبارت است از:

شهید محمودرضا غواصه، فرزند شجاع، متولد 1342 از شهدای تپه 175 است، اعزامی از سپاه پاسداران که در عملیات محرم و در منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیده است.

شهید سهراب جوکار، فرزند غلامحسن، متولد 1338 از شهرستان فراشبند است، اعزامی از سپاه پاسداران که در عملیات والفجر2 و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.
شهید حاج آقا دهقان، فرزند رمضان، متولد 1341 شهرستان کازرون است، اعزامی از سپاه پاسداران که در عملیات والفجر و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.

شهید مهدی طاهری، فرزند محمد، متولد 1341 شهرستان کازرون است، اعزامی از سپاه پاسداران که در عملیات والفجر2 و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.

شهید محمدرضا شیرمندمظفری، فرزند شیرمحمد، متولد 1339 اهل روستای مظفری کوار است، اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی که در عملیات تک دشمن و در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسیده است.

پیکر مطهر 5 شهید شناسایی شده استان فارس روز 16 آذرماه 94 با استقبال مردم، مسئولان و برگزاری مراسم تشریفات نظامی وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.

مراسم ویژه وداع با این شهدا چهارشنبه 18آذرماه 94 همزمان با شب رحلت پیامبراکرم(ص) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار و مراسم ویژه تشییع این شهدا نیز صبح روز پنج‌شنبه 19 آذرماه 94مصادف با 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از حسینیه عاشقان ثارالله شیراز آغاز می‌شود.  سپس پیکر مطهر این شهیدان به زادگاهشان در شهرستان‌های مختلف استان فارس اعزام می‌شوند تا صبح روز جمعه 20 آذرماه در مراسم باشکوهی در گلزار شهدای زادگاه خود خاکسپاری شوند.

همچنین سردار مجتبی مینایی‌فرد، رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با تسنیم گفت: علاوه بر پیکر مطهر این شهدا، پیکر مطهر یکی دیگر از شهدای استان فارس که از فرماندهان مطرح دوران دفاع مقدس است و  بیش از 28 سال مفقود بوده نیز تفحص شده که پس از طی مراحل خاص و هماهنگی‌های لازم به‌زودی نام این سردار مطرح دفاع مقدس اعلام می‌شود.

استان اصفهان:

هویت پیکر مطهر 7 تن از شهدای تازه شناسایی شده متعلق به استان اصفهان است. مشخصات این شهدا به شرح زیر است:

شهید غلامرضا الماسی زخریی، فرزند محمدعلی، متولد 1349 است که در تک دشمن در سال 1367 و در منطقه فاو به شهادت رسیده است.

شهید عزیزالله عبدیزدان، فرزند عباس، متولد 1311 است که در تک دشمن در سال1367 و در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده است.

شهید علیرضا علی‌عسگری، فرزند غلامحسین، متولد 1319 است که در تک دشمن در سال 1367 و در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده است.

شهید سیدمحمد کاظم‌زاده قصاب، فرزند اکبر، متولد 1339 است که در عملیات والفجر1 در سال 1362و در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسیده است.

شهید علی یوسفی شیرانی، فرزند حبیب الله، متولد 1343 است که در عملیات بدر و در سال 1363 و در منطقه مجنون به شهادت رسیده است.

شهید ابوالقاسم رئیسی، فرزند کریم، متولد 1343 است که در عملیات والفجر مقدماتی در سال 1361 و در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسیده است

شهید مسعود وحید دستجردی، فرزند غلامرضا، متولد 1340 است که در عملیات خیبر و در منطقه مجنون به شهادت رسیده است.

محمود میرزا امیری، مسئول ایثارگران سپاه صاحب الزمان(عج) در گفت‌وگو با تسنیم گفت: پیکرهای پاک و نورانی 7 شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات اخیر تیم تفحص کشف ‌شده‌اند، از طریق مدارک هویتی و پلاک شناسایی شد. چهار تن از این شهدای گرانقدر متعلق به شهر اصفهان، و سه شهید دیگر از شهرستان‌های کاشان، فلاورجان و جرقویه هستند. مراسم تشییع این شهدا، در روز  پنج‌شنبه 19 آذرماه 94؛  مصادفا با 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت 8 صبح و از سپاه ناحیه امام صادق(ع) به سمت گلستان شهدای اصفهان با حضور عموم مردم استان اصفهان انجام می‌شود.

براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، پیکرهای مطهر شهیدان وحیددستجردی، الماسی، علی‌عسگری و عبدیزدان در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود و شهیدان یوسفی و رییسی برای تدفین به شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند. همچنین پیکر مطهر شهید سیدمحمد کاظم‌زاده قصاب، فرزند اکبر، اعزامی از کاشان که نام او نیز در لیست 7 نفره شهدای شناسایی شده استان اصفهان بود، در روزهای گذشته برای تشییع و تدفین به شهرستان خود منتقل شده است. آیین تشییع و خاکسپاری این شهید والا مقام نیز پنجشنبه این هفته 19 آذر همزمان با 28 صفر در کاشان برگزار می شود.

استان بوشهر:

یکی از 24 شهید تازه شناسایی شده، متعلق به استان بوشهر است. شهید حمزه سمعتی، فرزند عباس، متولد اول فروردین ماه 1342 اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی که در سال 1362 و در عملیات والفجر2 و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.

پیکر مطهر شهید حمزه سمعتی صبح 17 آذرماه 94 از طریق فرودگاه بین‌المللی بوشهر وارد این استان شد. این شهید، پس از فرود هواپیما در باند فرودگاه بوشهر، به‌صورت رسمی مورد استقبال امام جمعه، استاندار، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم بوشهر قرار گرفت.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: شهید والامقام حمزه سمعتی سی ام تیرماه سال 1362 در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسید که اثری از پیکرش به دست نیامد، ولی به تازگی در جریان عملیات تفحص توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر این شهید شناسایی شده است.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید، صبح روز چهارشنبه  18 آذرماه 94 با حضور مسئولان پس از وداع مردم بوشهر برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش در شهرستان کنگان منتقل می‌شود. همچنین مراسم وداع با پیکر شهید، چهارشنبه شب در کنگان انجام و صبح روز پنج شنبه 19 آذرماه 94 هم زمان با سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بندر کنگان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

استان مرکزی:

یکی از شهدای تازه شناسایی شده متعلق به استان مرکزی است. شهید ابوالفضل زنجبر، فرزند کوچک، متولد 1341 است، اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی که در درگیری  با رژیم بعث در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.

طی عملیات شناسایی و تفحص، هویت پیکر مطهر "شهید ابوالفضل رنجبر" از شهدای زاویه شهرستان زرندیه استان مرکزی نیز محرز شده است. شهید ابوالفضل رنجبر سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان 55هوابرد شیراز در سال 1364 در عملیات قادر و در منطقه حاج عمران به شهادت رسیده. شهید ابوالفضل رنجبر در آخرین مرخصی خود به تمام آشنایان و دوستان می‌گوید که این دیدار آخر ماست و شب قبل از برگشت به منطقه، در نیمه های شب مادر خود را بیدار می‌کند و با او وداع می‌کند و به او می‌گوید: «مادرم این بار با تمامی کوچه و خیابان زاویه خداحافظی کردم.»

مراسم تشیع پیکر پاک این شهید ساعت 9:30 صبح روز پنجشنبه 19 آذر 94 مصادف با 28صفر هم زمان با سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از مقابل شهرداری زاویه تا گلزار شهدا انجام شود.

استان مازندران:

پیکر مطهر سه شهید از میان 24 شهید تازه شناسایی شده متعلق به استان مازندران است. مشخصات این شهدا به شرح زیر است:

شهید حمیدرضا راعی مکاری، فرزند حسن، متولد 1342است،  اعزامی از ناجا جمهوری اسلامی ایران که در درگیری با رژیم بعث در سال 1365 و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.

شهید علی اصغر گرجی، فرزند محمد حسن، متولد 1339 است، اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی که در عملیات والفجر2 و در سال 1362 و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است

شهیدسید حسین عباس زاده، فرزند سید مرتضی، متولد 1349 است اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی ایران که در درگیری با رژیم بعث و در منطقه عملیاتی سیرکان به شهادت رسیده است.

عباسعلی رضایی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از تشییع پیکرهای مطهر سه شهید گرانقدر در ساری و فریدونکنار خبرداد و گفت: پیکرهای مطهر سه شهید گرانقدر شناسایی شده این استان همزمان با 28 و 30 صفر در شهرهای ساری و فریدونکنار تشییع خواهند شد.

وی افزود: پیکرهای پاک 2 تن از شهدای عزیز به نام‌های شهید علی اصغر گرجی نسب و شهید حمید رضا راعی مکاری روز پنج‌شنبه 19 اذرماه 94 همزمان با سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در ساری تشییع می‌شوند. همچنین پیکر مطهر شهید سید حسین عباس زاده روز شنبه 21 آذرماه 94 همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در شهرستان فریدونکنار تشییع خواهد شد.

شهید گرانقدر علی اصغر گرجی نسب متولد 1339 که در تاریخ 6 مردادماه 1362 در منطقه عملیاتی والفجر 2 منطقه پیرانشهر، شهید حمید رضا راعی مکاری متولد 1342 که در تاریخ 26 اردیبهشت 65 در حاج عمران و شهید سید حسین عباس زاده متولد 1341در تاریخ 5 مرداد سال 64 در سیرکان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

استان زنجان:

پیکر مطهر دو شهید تازه شناسایی شده از جمع 24 شهید تازه تفحص شده متعلق به استان زنجان است. مشخصات این شهدا عبارتند از:

شهید بیوک آقا حسامی، فرزند محمدعلی، متولد 1343 است، اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی که در درگیری با رژیم بعث و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است

شهید رجبعلی آدینه لو، فرزند محمدرحیم، متولد 1342 است، اعزامی ازارتش جمهوری اسلامی که در عملیات والفجر و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است

مردم استان زنجان امروز چهارشنبه 18 آذرماه به استقبال پیکر دو تن از شهیدان عملیات والفجر 2 می‌روند. مراسم استقبال از پیکر شهدا ساعت 15:30 امروز چهارشنبه 18 آذر ماه در میدان بسیج آغاز می‌شود. ساعت 20:30 امشب نیز مراسم شب وداع با شهدا در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در ضلع غربی میدان ولی عصر – ابتدای خیابان شیخ فضل الله نوری برپا می‌شود.

مراسم تشییع پیکر شهدا روز پنج‌شنبه 19 آذر ماه ساعت 8:30 با قرائت زیارت حضرت محمد(ص) در امامزاده سید ابراهیم زنجان آغاز و ساعت 9:30 مراسم تشییع به سمت میدان انقلاب ادامه می‌یابد. پیکر شهید والامقام بیوک‌آقا حسامی جهت تشییع به شهرستان طارم انتقال می‌یابد و پیکر شهید والامقام رجبعلی آدینه‌لو جهت تشییع به سمت گلزار حضرت فاطمه(س)(گلزار شهدای پایین) منتقل می‌شود. مراسم شام غریبان شهدا نیز پنج‌شنبه ساعت 23:30 در مسجد احمدیه زنجان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و مجلس یادبود و ترحیم این دو شهید نیز روز جمعه ساعت 10 الی 11:30 صبح در مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) خیابان فرودگاه برپا می‌شود.

استان البرز:

پیکر مطهر یکی از شهدای شتازه شناسایی شده متعلق به استان البرز است. شهید «مسعود جوادی» متولد سال 1343 بود که در سن 23 سالگی؛ سال 66 در عملیات نصر 3 در منطقه عملیاتی حاج عمران مفقود شد، که به تازگی پیکر مطهر این شهید بزرگوار طی عملیات تفحص کشف و بعد از گذشت 28 سال مفقودی از طریق DNA شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده «مسعود جوادی» 28 سال پس از شهادتش، تشییع می‌شود. پیکر مطهر این شهید بزرگوار صبح پنجشنبه 19 آذرماه از جمعیت خیریه «بنیس» واقع در ابتدای خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه طالقانی تشییع شده و برای تدفین و خاکسپاری به گلزار شهدای تهران انتقال می‌یابد.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مسعود جوادی» ساعت 9:30 صبح روز پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شده و پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

اطلاعات وداع، تشییع و تدفین شهدا در چهار استان قم، همدان، آذربایجان غربی و تهران متعاقبا اعلام خواهد شد. اطلاعات شهدای تازه شناسایی شده از این استان‌ها به شرح زیر است:

استان قم:

شهید محسن مسعودی، فرزند منوچهر، متولد 1346 است، اعزامی از سپاه جمهوری اسلامی که در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسیده است

استان همدان:

شهید جابر شیرزادی، فرزند حسین، متولد 1341 است، اعزامی از سپاه جمهوری اسلامی که در درگیری رژیم بعث و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است

استان آذربایجان غربی:

شهید حسین کوه کمری ودیق، فرزند اسمعیل، متولد 1342 است، اعزامی از سپاه جمهوری اسلامی که در درگیری با رژیم بعث و در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده است.

یک شهید تازه تفحص شده تهرانی نیز شناسایی شده است که بعد از اطلاع رسانی به خانواده معظم این شهید بزرگوار ، مشخصات این شهید نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس