رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:دانشجویان در تمامی مقاطع بحرانی کشور نقش ارزشمندی را ایفا کرده‌اند

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام در سومین کنگره ملی شهدای دانشجوی شهرستان نیشابور گفت: دانشجویان در مقاطع مختلف و بخصوص در بحران‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کردند که در یکی از آن‌ مقاطع، در روز 16 آذر سال 32 و در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور امریکا به ایران، تا پای جان برای تحقق آرمان‌هایشان ایستادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: دانشجویان در جریان انقلاب اسلامی پیشرو بودند و هسته اصلی این حرکت توسط شهید مطهری پایه‌گذاری شده بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز برای جامع عمل پوشیدن شعارهای انقلاب در کمک به محرومین در نقاط دورافتاده و همچنین مقابله با گروهک‌های منافقین پیشروبودند. در مقطع دفاع مقدس نیز دانشجویان به وظیفه خود در حضور مناطق عملیاتی عمل کردند و شهدای گرانقدری را تقدیم نمودند که این 28 دانشجوی شهید از جمله این عزیزان هستند.

امیر سرتیپ گلفام از خاطرات خود در دفاع مقدس به خاطره جانبازی شهید سید باقر موسوی‌نژاد در ارتش اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز در دوران دانشجویی دانشگاه افسری به افتخار جانبازی نائل گشته؛ لیکن به این جانبازی بسنده نکرده و به طور داوطلب با نیروهای مردمی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در نهایت در عملیات آزادسازی مهران به شهادت رسید. شهید موسوی‌نژاد چه در مبارزات سیاسی و انقلابی در پیروزی انقلاب و چه در دوران دانشجویی دانشگاه افسری ارتش از نظر تعهد، شجاعت و شهامت الگوی دیگران بوده و مقام شامخ شهادت، جایگاه واقعی این شهید بوده است.

وی در پایان با تبریک دوباره روز دانشجو به تمامی دانشجویان، از دست‌اندرکاران این کنگره به ویژه دکتر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور تقدیر و تشکر و بر ادامه دادن راه شهیدان و تلاش برای ارتقای علمی و پژوهشی و اجرای رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و جوانان در دانشگاه‌ها تاکید کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس