کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی ، شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در آستانه برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بزرگ 2000 شهید هنرمند، پنج کنگره تخصصی در رشته‌های مختلف «فیلم و سینما»،  «تئاتر»، «موسیقی»، «هنرهای تجسمی» و «شعر و ادبیات» برگزار می شود.

این کنگره تخصصی در آستانه کنگره اصلی در قالب «شب‌های هنر انقلاب اسلامی» با عناوین زیر از 24 دی ماه در تهران آغاز می شود.

کنگره تخصصی شعر و ادبیات با عنوان «ترنم پرواز»

کنگره تخصصی موسیقی با عنوان «نوای عاشقی»

کنگره تخصصی تئاتر با عنوان «ملکوتیان صحنه»

کنگره تخصصی هنرهای تجسمی با عنوان «مشق شیدایی»

کنگره تخصصی فیلم و سینِما باعنوان «جاودانه های نور و تصویر»

در این خبر آمده است: بسترسازی برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از نگاه هنر، یادکاوی شهدای هنرمند رشته‌های مختلف، عرضه و انتشار آثار و مستندات شهدا و وصایای شهیدان، انتشار کتاب‌های تخصصی و پژوهشی موضوعی، تجلیل از خانواده شهیدان،  قدردانی از چهره‌های برجسته شعر و ادبیات، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و فیلم و سینما از جمله برنامه‌های کنگره های تخصصی عنوان شده است.

بر پایه این خبر،  این کنگره های تخصصی همزمان با برگزاری کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند توسط مراکز و نهادهای مختلف در تعامل و مشارکت با این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری کشورصورت می گیرد.

روابط عمومی کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند همچنین، اضافه کرد: شب‌های هنر انقلاب اسلامی که توسط سازمان بسیج مستضعفین طراحی و برنامه‌ریزی شده در راستای اهتمام به دغدغه ها و منویات مقام معظم رهبری پیش‌بینی شده است.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای هنرمند، بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان و اهالی حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد زمینه‌های مساعد برای دستیابی به تعریف روشن تر از هنر انقلاب اسلامی، تبیین شاخصه ها و بررسی موانع و راهکارهای توسعه و تقویت هنر اسلامی در کنار برنامه‌های بزرگداشت و تجلیل و تکریم، انتشار وصایای شهدای هنرمند و سخنان مادران و پدران شهید و ... از رهگذر این حرکت ارزشی می‌تواند فرصت های مغتنمی را برای انتقال پیام شهدا و امام شهدا و لبیک گویی به دغدغه های فرهنگی رهبری انقلاب ایجاد نماید.

کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس