کد خبر 503489
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

چین کلاهک بَر مافوق صوت خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، دولت چین اعلام کرد هفته جاری تجهیزات کلاهک بر خود را که قادر به حمل کلاهک های هسته ای است و سرعت آن مافوق صوت است و بنام سیستم «دی اف-زد اف» نامگذاری شده با موفقیت آزمایش کرده است.

این کلاهک بَرِ مافوق صوت بر روی یک موشک بالستیک از نوع «وو ژای» در استان «شان ژی» آزمایش شده است.

گفته می شود سیستم کلاهک بر مافوق صوتِ «دی اف-زد اف» از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است و می تواند ده برابر سرعت صوت حرکت کند.منابع آگاه در چین می گویند این سیستم کلاهک بر پیشرفته برای حمل کلاهک های هسته ای و غیرهسته ای طراحی شده است.

منابع مطلع در آمریکا هم گفته اند با توجه به توانایی بسیار بالا، قدرت مانور گسترده و سرعت غیرقابل تصور برای آمریکا بسیار دشوار خواهد بود که بتواند با توان دفاعی کنونی خود این سیستم پیشرفته کلاهک بَر چینی را رهگیری کند. چون آمریکا در حال حاضر برای رهگیری موشک هایی با سرعت قابل پیش بینی به رادار زمینی و ماهواره ها وابسته است.

ریچارد فیشر تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات راهبردی و ارزیابی بین المللی در ویرجینیا گفت این کلاهک بر مدرن بطور بالقوه می تواند برای حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

یک مرکز آمریکایی بنام «واشنگتن فری بیکن» هم اعلام کرد اقدام جدید چین مبنی بر آزمایش سیستم کلاهک بر «دی اف- زد اف»، ششمین آزمایش موفقیت آمیز این سیستم در طول سال گذشته است.

در گزارش تجدید نظر در روابط امنیتی و اقتصادی چین در سال دو هزار و پانزده هم اعلام شده بود سیستم کلاهک بر مافوق صوتِ «دی اف-زد اف» ممکن است تا سال دو هزار و بیست به شکل رسمی در اختیار ارتش چین قرار بگیرد.

سیستم کلاهک بر مافوق صوتِ «دی اف-زد اف» پیش از این بنام«Wu-14» معرفی شده بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    همه کلاهک هسته ایی آزمایش میکنن بمب اتم آزمایش میکنن آمریکا جیکش در نمیاد اونوقت ما تا یه فشفشه واسه کیک تولدامون روشن کنیم آمریکا زر زر اضافی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس