رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که ناتو در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است و مسکو باید در برابر تهدیدات ناتو از خود دفاع کند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته در دیدار با سولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند تصریح کرد که اگر کسی مرزهای ما را مورد تهدید قرار دهد، این بدان معناست که مجبور خواهیم بود نیروهای مسلح و قدرت تهاجمی مدرن خود را به این مناطق منتقل کنیم.

پوتین در ادامه افزود: هر زمان که تهدیدی از سوی کشورهای همسایه مرزهای ما را تهدید کند، روسیه باید به طور مناسب واکنش نشان دهد و سیاست دفاعی خود را به روشی اجرا کند که تهدید علیه خود را خنثی نماید.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: ناتو در حال آمدن به سوی مرزهای ماست و این ما نیستیم که در حال حرکت به سوی مرزهای دیگر هستیم.

پوتین پیش از این در سخنانی تاکید کرده بود که طی سال جاری بیش از 40 موشک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به زرادخانه هسته‌ای این کشور افزوده خواهد شد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو ضمن غیر منطقی و خطرناک توصیف کردن اقدام روسیه در تقویت توانایی‌های دفاع هسته‌ای، مسکو را به تلاش برای قدرت نمایی هسته‌ای متهم کرده است.

استولتنبرگ تصریح کرد: این قدرت نمایی هسته‌ای روسیه غیر منطقی است. این اقدام بی ثبات کننده و خطرناک است و این چیزی است که ما در حال مقابله با آن هستیم و این یکی از دلایلی است که در حال حاضر آمادگی نیروهای خود را افزایش می دهیم.

استولتنبرگ گفت: ناتو مجبور شده است تا به اقدامات تجاوزکارانه‌ای که روسیه مسئول آن است، واکنش نشان دهد. راهبرد ناتو در شرق اروپا دفاعی است و مطابق با تعهدات بین المللی خواهد بود.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس