با رشادت‌هایی که مهدی خندان از خود در مناطق عملیاتی به ویژه کردستان و غرب نشان داد، لقب "شیرکوهستان" گرفت. به همین جهت او از بسیجی عادی به فرمانده گردان و پس از آن به جانشینی تیپ ارتقاء یافت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی خندان همزمان با شروع جنگ تحمیلی، به عنوان بسیجی داوطلبانه به جبهه‌های جنگ می شتابد و مدت شش ماه در جبهه غرب (سرپل ذهاب) به مقابله با دشمن بعثی می‌پردازد. پس از آن به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به مدت چهار ماه به عنوان محافظ بیت امام خمینی (ره) به خدمت مشغول شد.

پس از مدتی به جبهه بازگشت اما دلش با بیت حضرت امام بود و در ایام مرخصی به زیارت ایشان می‌شتافت.

از سمت راست: شهید جواد صراف - شهید مهدی خندان - شهید حمزه قلی اکبری - جعفر محتشم

مهدی با رشادت‌هایی که از خود در مناطق عملیاتی به ویژه کردستان و غرب نشان داد، لقب "شیرکوهستان" گرفت. به همین جهت او از بسیجی عادی به فرمانده گردان و پس از آن به جانشینی تیپ ارتقاء یافت. با ضرباتی که به ضدانقلابیون و دشمن وارد کرد ضدانقلابیون برای سرش جایزه تعیین کردند.

اربعین حسینی؛ یادآور شهادت

خندان در خرداد ماه سال 1361 همراه حاج احمد متوسلیان و دیگر رزمندگان به لبنان اعزام شد و حدود چهار ماه در آن جا به فعالیت ضد صهیونیستی پرداخت.

سرانجام مهدی خندان معاون تیپ عمار در 28 آذر ماه 1362 مصادف با اربعین حسینی، در مرحله سوم عملیات والفجر 4 در ارتفاعات کانیمانگا، هنگام عبور از میدان مین و سیم خاردار توسط گلوله تیربار دشمن به فیض عظیم شهادت نائل گشت و پیکر پاکش در گلزار شهدای نمین به خاک سپرده شد.

از سمت راست- نفر اول: جعفر محتشم - نفر دوم: شهید علی جزمانی - نفر سوم: شهید مهدی خندان

نفر اول نشسته جعفر محتشم - نفر دوم: شهید مهدی خندان

از سمت چپ نشسته نفر اول: شهید منصور حاج امینی - نفر دوم: شهید مهدی خندان

از سمت چپ - شهید مهدی خندان - شهید جواد صراف - یوسف نصیر پور - شهید نقی یوسفی - فاضل ترک زبان - ناشناس

از سمت راست- نفر اول: شهید مهدی خندان - نفر دوم: سید مهدی حسینی - نفر سوم: شهید محسن حاج بابا - عکس در محل ریجاب ثبت شده است

از سمت راست:‌ شهید هاشم کلهر - نفر دوم: جعفر محتشم - نفر سوم: شهید مهدی خندان - نفر چهارم: شهید جواد صراف

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس