شهید جزمانی بعد از هفت سال حضور مستمر در میادین جنگ که عمده آن در گردان مقداد بن اسود از لشکر محمد 27 محمد رسول الله (ص) سپری شد، به تاریخ دوازده اسفند سال 65 به شهادت رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید علی جزمانی به سال 1324 شمسی در روستایی از توابع آباده استان فارس متولد شد. همان سالی که نهضت حضرت روح‌الله به پیروزی رسید، ازدواج کرد و سپاه هم تشکیل شد، کارش را در کارخانه پارچه بافی رها کرد و لباس پاسداری به تن کرد و سرانجام بعد از هفت سال حضور مستمر در میادین جنگ که عمده آن در گردان مقداد بن اسود از لشکر محمد 27 محمد رسول الله (ص) سپری شد، به تاریخ دوازده اسفند سال 65 به شهادت رسید. 

وی در زمان شهادت فرماندهی گردان مقداد را بر عهده داشت. مزار این سردار در بهشت زهرای تهران قطعه 26 ردیف 80 شماره 49 قرار دارد.

شهید حاج علی جزمانی در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: برادران عزیز فکر نکنید جبهه و جنگ به ما نیاز دارد و اگر ما نباشیم کار جنگ می خوابد.

اصلاً این طور نیست و آن چیزی که مقدّر خداوند تبارک و تعالی است انجام می پذیرد و این ما هستیم که نیازمند این محیط هستیم تا به خود سازی و ارتقای سطح معنوی دست پیدا کنیم و انشاءالله آماده جانفشانی در راه اسلام گردیم.

شهید جزمانی (سمت جزمانی نفر اول از سمت راست)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس