روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز چهارشنبه را با تمرکز تحلیلی - خبری پیرامون حمله ترکیه به جنگنده روس و همچنین موضوع استعفاء کوچک‌زاده آغاز کردند؛ از سوی دیگر جدال برای امحای سیب زمینی در کشور بار دیگر رنگ سیاسی گرفت.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

امحای سیب‌زمینی و رفتار پوپولیستی اصلاح‌طلبان/ توجیه رفتار غلط رییس جمهور با اظهارات بی‌پایه اصلاح‌طلبیروزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز چهارشنبه را با تمرکز تحلیلی - خبری پیرامون حمله ترکیه به جنگنده روس و همچنین موضوع استعفاء کوچک‌زاده آغاز کردند؛ از سوی دیگر جدال برای امحای سیب زمینی در کشور بار دیگر رنگ سیاسی گرفت.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. گمانه‌زنی پیرامون حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی

2. افزایش سطح رابط دوجانبه میان ایران- روسیه

3. مانور بر تکذیب شهادت سردار سلیمانی در سوریه

4. مانور بر استعفاء کوچک‌زاده از نمایندگی

5. حضور زنان در عرصه مدیریتی؛ گام اول مجلس شورای اسلامی

6. گمانه‌زنی پیرامون حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دیدارهای اخیر ایشان

7. بازتاب سخنان علی مطهری نسبت به روزنامه‌نگارانی که در دام شبکه نفوذ قرار گرفته‌اند

8. بازتاب گزارش‌های ابتدایی از تحقیق و تفحص در بنیاد شهید

9. اثرگذاری اجلاس کشورهای صادرکننده گاز بر سطح دیپلماتیک ایران در جهان

10. بازتاب سخنان بابک زنجانی و وکیل وی پیرامون دادگاه

· سیب‌زمینی باز سیاسی شد!

امحای سیب‌زمینی و رفتار پوپولیستی اصلاح‌طلبان/ توجیه رفتار غلط رییس جمهور با اظهارات بی‌پایه اصلاح‌طلبیکوچک‌زاده در جلسه روز دوشنبه مجلس، در اخطاری نسبت به امحای هزارو ۷۰۰ تن سیب‌زمینی در استان فارس پرداخت که حواشی آن باعث اعلام استعفاء وی از نمایندگی بود. روزنامه‌های اصلاح‌طلب بار دیگر با فضاسازی این اقدامات را به دوران احمدی‌نژاد گره زدند!

روزنامه قانون اعتراض به امحای سیب‌زمینی را ابزاری «پوپولیستی» دانست و در همین راستا به انتقاد از رفتار کوچک زاده پرداخت و نوشت: «هرچه باشد بی‌شک این آخرین فریادهای تندروهای دنیای بزرگ سیاست نمی‌تواند ورق را برگرداند، حالا دیگر آنقدر حلقه دوستانشان کوچک شده که حتی برای حفظ آبرو هم که شده کسی با آن‌ها سالن را ترک نمی‌کند و حتی برخی خوشحالی نیز دارند. البته شاید می‌دانستند که برادر مستعفی از دنیای قانونگذاری، خود با پای خویش برخواهد گشت چرا که دل بر صندلی‌های سبزبهارستان دارد. ولی باید به این دوستان گفت مردم سال‌هاست دیگر فهمیده‌اند سیب‌زمینی رگ غیرت ندارد و با همه خواصش باید قید آن را زد. مردم سال‌هاست فهمیده‌اند این بار مردانی را به ساختمان بهارستان بفرستند که آن‌ها به صندلی‌های بی‌جان سبز بهارستان اعتبار ببخشند و نه صندلی‌ها به میهمانان چهارساله خویش اعتبار دهند که این نه در شأن وکلای ملت است و نه در قواره مجلسی که باید در رأس امور باشد.»

· دلیل غیبت رییس‌جمهور؛ روحانی همان هاشمی است!

عدم حضور حجت‌الاسلام روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت؛ تحلیل‌گران را به یاد دوران عدم حضور رییس‌جمهور قبلی می‌اندازد، دورانی که با اعتراض گسترده اصلاح‌طلبان همراه شد اما آنان در قبال رفتار حجت‌الاسلام روحانی سکوت کردند و در اقدامی جالب! دلیل عدم حضور وی را همسانی نظرات با هاشمی رفسنجانی دانستند؛ به نظر می‌رسد این روزنامه‌ها در فقر بهانه‌تراشی برای عدم حضور رییس‌جمهور، وظایف قانونی ایشان را فراموش کرده‌اند.

امحای سیب‌زمینی و رفتار پوپولیستی اصلاح‌طلبان/ توجیه رفتار غلط رییس جمهور با اظهارات بی‌پایه اصلاح‌طلبیدر همین راستا گروه سیاسی روزنامه آرمان امروز نوشت: «اصولگرایانی که درصدد همسان‌سازی عملکرد روحانی با احمدی‌نژاد هستند از غیبت‌های رئیس‌جمهور در راستای منافع و البته توجیه اشتباهات احمدی‌نژاد استفاده می‌کنند که البته در این همسان‌سازی‌ها ناموفق بوده‌اند. روحانی از زمان آغاز فعالیتش در قامت رئیس‌جمهور برنامه خود را اینگونه تنظیم کرد که ثبات نسبی در داخل کشور فراهم کند و همزمان با آن پرونده هسته‌ای را حل و روابط بین‌المللی را تقویت کند. وی تمام این برنامه‌ها را طی مشورت با آیت‌ا... هاشمی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت است در دستور کار قرار داده و می‌دهد. روحانی همان هاشمی است و تحولات رخ داده در کشور به ویژه در عرصه بین‌المللی راهکارهایی است که دولت روحانی از تجربه هاشمی آموخته و اجرا کرده است. هاشمی و روحانی با هم عهدی نانوشته دارند که ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند و همگان شاهد هستند در این مسیر گام بر می‌دارند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پری آبله رو ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اسراف در دین تقبیح و مذمت شده
  • محمد ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    یادمه یک زمانی میگفتم آمریکا گندمهاشو میرزه تو دریا که بازار گندم پایین نیاد بعد تو افریقا مردم گرسنه اند.الان حتما آمریکای ها میگن ایران سیب زمینی هاشو چال میکنه تو زمین مردم تو سوریه ، یمن گرسنه اند
  • ناشناس ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    افساد طلبان مثل سیب زمینی بی رگ غیرت ندارند و از اسراف نعمت های خدادادی نگران نمیشوند ! و امحاء 1700 تن سیب زمینی را ماستمالی میکنند !
  • اسفندیار ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اینها به خاطر کینه شتری که از دکتر احمدی نژاد عزیز دارند درست بر عکس کارهای ایشان عمل می کنند ای کاش این عزیز در آن زمان طرح هزاران لبخند را با امریکا کلید می زد اینها تا حالا آمریکا را صد بار دفن کرده بودند در مورد لیز خوردن این جماعت به سمت شیطان بزرگ فقط می توان گفت: تقصیر ز احمدی نژاد است!
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    افسادیون مطمئن باشند با دروغ و تهمت و اهانت و هوچیگری محال محال است رای بیاورند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس