پاسخ دوپهلو و محتاطانه حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به دعوت برای حضور در انتخابات خبرگان از سوی روزنامه‌های زنجیره‌ای تعبیر به «حضور» وی در این رقابت شد حال آنکه از دل این جواب مبهم، هیچ پاسخ مثبت یا منفی به ذهن متبادر نمی‌شود.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

دروغگویی روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره عمامه موسوی لاری/روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب روز شنبه را با تیترهای جنجالی نسبت به مخالفان حضور فعالان فتنه در شهرستان قرچک آغاز کردند و این افراد را با الفاظ «داعشی»، «تندرو» و «افراطی» معرفی نمودند.

از سوی دیگر، پاسخ دوپهلو و محتاطانه حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به دعوت برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان از سوی روزنامه‌های زنجیره‌ای تعبیر به «حضور» ایشان در کارزار رقابت سیاسی مجلس فقها شد.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. درخواست برخورد قضایی با معترضان به حضور فعالان فتنه 88

2دروغگویی روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره عمامه موسوی لاری/. بهانه‌گیری از رخداد قرچک برای هشدار نسبت به رقابت خشونت‌آمیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی

3. تاکید بر حضور 30 درصدی زنان در لیست اصلاحات

4. مانور بر پاسخ محتاطانه حجت الاسلام سید حسن خمینی مبنی بر دعوت از ایشان برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری

5. ائتلاف نانوشته با اصولگرایان میانه‌رو

6. ارتقا سطح وحدت در میان اصلاح‌طلبان

· روایت موسوی لاری: دست همراهان خورد و عمامه از سر من افتاد / روایت دروغین روزنامه‌های اصلاحات از رخداد قرچک

«داعش‌بازی در ورامین»، «حمله تندروها» «افراطی‌ها در قرچک» عبارت‌های برای توصیف اعتراض مردم قرچک نسبت به حضور فعالان فتنه 88 در این شهر از سوی اصلاح‌طلبان بود. روزنامه های اصلاح طلب در پوشش این اخبار از تصاویر بدون عمامه موسوی لاری به عنوان حمله از سوی معترضان به وی یاد کردند؛ الویری یکی از سخنرانان این همایش پیرامون حمله متعرضان به موسوی لاری اظهار داشت: «دست یک نفر به عمامه ایشان خورد و عمامه به زمین افتاد و از سویی فردی دیگر عبای ایشان را می‌کشید و سرانجام با تمام حمله‌ها و فشارهایی که بود وی وارد سالن شده و برنامه به طور کامل برگزار شد.» و همچنین گروه سیاسی این روزنامه در مطلب «داعش بازی در ورامین» نوشت: «امروز هم عمامه از سر یک روحانی بکنند، باید فاتحه توسعه سیاسی، آزادی بیان و مردم‌سالاری دینی را خواند.»

اما روایت موسوی لاری با داستان سرایی روزنامه های اصلاح طلب متفاوت است گویا راوی رخداد قرچک در روایت یک سویه روزنامه های زنجیره ای جایگاهی ندارد؛ موسوی لاری پیرامون آنچه رسانه های اصلاحات حمله به وی اعلام کردند؛ اظهار دروغگویی روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره عمامه موسوی لاری/داشت: ««عده‌ای از ناراضی‌ها به همراه نماینده مجلس، جلوی در سالن همایش تجمع کرده بودند. در مسیری که به سمت بالا حرکت می‌کردیم، دست همراهان خورد و عمامه از سر من افتاد... من چیزی متوجه نشدم، جلوی سالن سروصدایی کردند و بعد هم ما را به سمت سالن راهنمایی کردند و برنامه طبق وعده انجام شد» بنابراین آن دستی که آقای الویری از آن به عنوان حمله که باعث افتادن عمامه آقای موسوی لاری شده است از سوی همراهان آقای موسوی لاری بوده است!

حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و قرچک هم در جمع معترضان به مراسم اصلاح‌طلبان حضور داشت؛ اظهار کرد: «تنها تنشی که به وجود آمد این بود که یکی از محافظان آقای موسوی لاری در مراسم گاز اشک‌آور زد و عده‌ای از مردم را آزار داد. این آقای محافظ نگران شد و گاز اشک‌آور زد. آقای موسوی لاری چون سابقه افتادن عمامه را دارند، فوری عمامه‌اش را برداشتند که نیفتد.... چون اطرافیانش یک باند قوی بودند و اصلاً مردم نتوانستند دستشان را به آقای موسوی لاری برسانند. اطرافش هم برادران نیروی انتظامی بودند و هم یک تیم قوی. از ترس اینکه عمامه‌شان نیفتد هم آن را برداشتند.»

· از اقبال حزبی تا نظرسنجی اقبال عمومی

دعوت‌های حزبی برای حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی افزایش یافته است اما پاسخ‌ها هنوز دوپهلو و محتاطانه است؛ گویا هنگامه تصمیم هنوز فرا نرسیده است. اصلاح‌طلبان که پیش از این امکان «نظرسنجی» علمی در کشور را محال توصیف کرده بودند و آن را «نظرسازی» برای اهداف سیاسی تعبیر می‌کردند؛ از یک نظرسنجی بدون نام در کشور پیرامون انتخابات خبرگان رهبری خبر دادند.

دروغگویی روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره عمامه موسوی لاری/گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز نوشت: «بی‌شک کمتر کسی را می‌توان یافت که در شایستگی علمی و اخلاقی سیدحسن خمینی دچار تردید باشد البته این موضوع سوای غرض‌ورزی‌های سیاسی و جناحی است که حضور پررنگ شخصیت‌های میانه‌رو و محبوبی مانند یادگار امام را منافی اهداف خود می‌بینند و از هر مسیری سعی می‌کنند مانع حضور سیدحسن خمینی شوند. یکی از مولفه‌هایی که برای ایشان مدنظر است درخواست اکثریت برای حضور اوست چنانکه همانند پدربزرگش یعنی امام خمینی (ره) معتقد است که میزان، باید رأی ملت باشد. از این رو آگاهان به این روحیه یادگار امام نظرسنجی‌هایی درباره حضور او در انتخابات مجلس خبرگان و همچنین پیش‌بینی این مجلس برگزار کردند که در همه آن‌ها سیدحسن خمینی رأی بالایی به نام خود کرد و در یک نظرسنجی که بیش از همه جامعیت داشت نام او با اختلاف زیادی نسبت به کاندیداهای احتمالی دیگر مجلس خبرگان در صدر قرار گرفت و این به معنای «آری» پررنگ به حضور سیدحسن خمینی در انتخابات است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • سیری ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    اون نشست دارای مجوز بوده.وزیر کشور و استانداری پیگیرن.به نظرم قانون باید برا همه یکسان باشه.تجمع بدون مجوز و اختلال در یک مراسم مجوز دار محکوم است.بهتر اگه اعتراضی هست با رعایت قانون باشه.
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    یجوری تیتر زدیدی دروغگویی اصلاح طلبان زنجیری انگار تا قبل از تیتر شما بخاطر راستگویی شهره خاص و عام بودند باید می نوشتید در ادامه درغگویی های ...............
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    این افسادطلب ها یادشان رفته در فتنه 88 چه می کردند؟ یادشان رفته در دولت خاتمی عمامه را از سر همین موسوی لاری انداختند.
  • مهدی از قم ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    یاد سخنرانی های دکتر حسن عباسی افتادم که این جماعت اصلاح طلب به جای مناظره با سوت و عربده سخنرانی را بهم میزدند اما هیچکدوم از این زنجیره ای ها صداشون در نمی امد
  • ناشناس ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    فساد در جامعه زياد است
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    وزیر کشور بی خودی به کسانی که قانون کشور رو قبول ندارن و بهش تمکین نکردن تو انتخابات ۸۸ مجوز داده. متوجه هستی؟ ماجرا از بیخ خلاف قانون بوده. اگر تجمع اعتراضی رو محکوم میکنید خود اون نشست هم همچین قانونی نبوده
  • یار غریب ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    اون زمان که علیه مراجع تو همین روزنامه ها کارکاتور می کشیدند کجا بودید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    اهانت بر هرکسی یا حزبی که همگیشان زیر چتر جمهوری اسلامی هستند روا نیست ازسرازیری قبر ازنکیر ومنکر اگرمسلمانید بترسیم خدا یا یک لحظه خودمان رابه خودمان وا مگذار
  • پری مرتجع ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    مرگ بر مشرق نیوز مرتجع
  • حاج رضوان ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    کجای دنیا کسانیکه به کشور وانقلابشون خیانت کردند اجازه داده میشه سخنرانی کنند کسانیکه همین الان هم وطن فروشی میکنند
  • حاج رضوان ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر وطن فروش مرگ بر فرزندان فلسفه والحاد غربی
  • ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    آن کسانی که درفتنه 88 امنیت ملی را تهدید کردند و بزرگترین بی قانونی را صورت دادند نباید مجوز فعالیت انتخاباتی داشته باشند .
  • احمدخواجوند ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    شماتيتر روزنامه قانون را ببينيد داعش درورامين حالامردم ورامين داعش شدند وحال اگر لاري را روي دوش خود ميگرفتند ميشدند مردم وفادار انقلابي .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس