رهبر حزب کارگر انگلیس، توقف حمایت این حزب از پروژه بازسازی زیردریایی‌های هسته‌ای «تریدنت» را به رای می‌گذارد.

به گزارش مشرق، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس (حزب کارگر) عدم حمایت این حزب از پروژه تسلیحاتی تریدنت را به رای خواهد گذاشت.

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی اختصاصی نوشت، ممکن است کوربین توقف حمایت حزب کارگر از پروژه تسلیحاتی تریدنت را در میان 393 هزار عضو این حزب به رای بگذارد.

حزب کارگر انگلیس حامی پروژه نوسازی زیردریایی‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای است اما کوربین مخالف این برنامه و خواستار خلع سلاح هسته‌ای در انگلیس می‌باشد.

وی پیش از این وعده داده بود تحولی درون حزبی ایجاد می‌کند تا تاثیر بیشتری برای اعضای این حزب در سیاست داشته باشد. وی از امکان برگزاری رای‌گیری در میان اعضای این حزب در موضوع تریدنت سخن گفته بود.

به نوشته تلگراف، شب گذشته (سه‌شنبه شب) مشاوران کوربین گفتند هنوز مکانیسمی برای این رای‌گیری وجود ندارد اما چنین ایده‌ای در ذهن رهبر این حزب همچنان وجود دارد.

آمار موسسه نظرسنجی «یوگاو» نشان می‌دهد 65 درصد از اعضای حزب کارگر که مهمترین حزب سیاسی بعد از حزب حاکم در انگلیس است، با حمایت از کوربین گفته‌اند وی رهبر خوبی است. از طرفی بسیاری از اعضای حزب کارگر شامل اعضای کابینه دولت سایه، از طرح تسلیحاتی تریدنت حمایت می‌کنند. همین مساله شکافی میان اعضای این حزب ایجاد کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس