کد خبر 500613
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه دولت از سال 89 تاکنون 7500 میلیارد تومان تنخواه بابت تامین بخشی از یارانه نقدی از بانک مرکزی گرفته است، گفت: تاکنون 1800 میلیارد تومان از این تنخواه تسویه شده است.

به گزارش مشرق ، ابوالفضل اکرمی مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی، با بیان اینکه حجم کل تنخواه بانک مرکزی به دولت بابت قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذر ماه 89 تاکنون، 7 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، اظهارداشت: از این میزان تنخواه، حدود 1800 میلیارد تومان تسویه شده و 5700 میلیارد تومان باقی مانده که هنوز تسویه نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دولت سال گذشته 9 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای هدفمندی یارانه تنخواه دریافت کرده است، گفت: سال گذشته هیچ تنخواهی برای هدفمندی یارانه‌ها به دولت پرداخت نکردیم. بر اساس قانون در ماه‌های اول سال بانک مرکزی معادل 3 درصد بودجه، تنخواه به دولت می‌دهد که دولت تا پایان سال به تدریج آن را تسویه می‌کند.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: دولت در آذر ماه 89 حدود 5 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی بابت تنخواه گرفت که بخشی از رقم 7500 میلیارد تومان تنخواه را تشکیل می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس