حجت الاسلام پناهیان گفت: انگلیسی‌ها اگر می‌توانستند دوست داشتند حتی بین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هم اختلاف بیاندازند.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: جریان انگلیسی همواره به دنبال تفرقه‌افکنی است به طوری که اگر می‌توانست دوست داشت حتی بین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نیز اختلاف بیاندازد چرا که چند سال پیش شبکه بی‌بی‌سی فارسی در روز تاسوعا می‌گفت: «امروز روزیست که برای برادر ناتنی امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.»
 
وی افزود: حضرت عباس(ع) آن قدر به امام حسین(ع) وفادار بود که برادری را به اوج رساند اما این شبکه سلطنتی انگلیسی بعد از هزار و چهارصد سال برای اولین بار چنین تعبیری استفاده کرده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: بنابراین کسانی که پیرو انگلیس خبیث هستند ممکن است بخواهند در مراسم اربعین با رفتارهای مشکوک خود در میان شرکت‌کنندگان در این مراسم تفرقه‌ ایجاد کنند که البته باید با درایت و صبوری جلوی اقدامات آنها را گرفت.
 
وی با اشاره به حضور کشیش‌های مسیحی به همراه صلیب و لباس مخصوص در راهپیمایی اربعین تصریح کرد: در مراسم اربعین نه تنها وحدت امت اسلامی بلکه وحدت ادیان باید به نمایش گذاشته شود و امام حسین(ع) را به صورت جهانی معرفی کنیم چرا که آن حضرت به یک قوم خاص تعلق ندارد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در خصوص راهکارهای احتمالی دشمن برای نفوذ فرهنگی در مراسم اربعین گفت: دشمنان امام حسین(ع) که از جریان مقاومت در منطقه زخم خورده‌اند ممکن است سعی در تحریف شعارهای حسینی داشته باشند که برخورد ما با آنها باید با صبوری و حکیمانه باشد.
 
وی تبلیغ آیین‌ها و رفتارهای خلاف شان امت اسلامی را از دیگر راهکارهای دشمنان برای نفوذ فرهنگی در مراسم اربعین برشمرد و توضیح داد: دشمنان سعی می‌کنند با توسعه دادن چنین رفتارهایی که عزت امت اسلامی را لکه‌دار می‌کند، چهره زیبا باشکوه و عقلانی این مراسم را مخدوش کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    انگلیس خبیث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس