کد خبر 476165
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

شریف زاهدی با اشاره به توطئه های وهابیت برای ایجاد تفرقه میان امت اسلام و به ویژه شیعه و اهل سنت، گفت: وهابیت به نام اهل سنت، ضد شیعیان تبلیغ می کند؛ حال آن که امام خمینی(ره) فرمودند شیعه و سنی برادر و برابر هستند و همان رأفتی که با شیعه داشتند با اهل سنت نیز داشتند.

به گزارش مشرق، حاج ملا محمد شریف زاهدی، از رهیافتگان به مکتب تشیع شب گذشته در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی از تشرف خود به مذهب تشییع سخن گفت و افزود: در یکی از شب های محرم سال 1375 که در حال عبور از مسجدی که در حال عزاداری برای سید الشهدا بودند؛ به روضه امام حسین (ع) گوش دادم و ناخودآگاه برای مظلومیت سید الشهدا اشک ریختم و در نهایت در سال 1379 خداوند متعال توفیق داد پس از 11 سال تحصیل در حوزه علمیه چابهار  به مذهب شیعه اثنی عشری تشرف یافتم.

 وی در ادامه اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان 2 تاریخ دارد؛ یکی پیش از انقلاب و یکی بعد از انقلاب که به طور اجمالی به آن می پردازم؛ متاسفانه چیزی در حدود 30 الی40 سال قبل از انقلاب اسلامی، گروه هایی از هندوستان و پاکستان وارد ایران می شوند که در تفکراتشان مواضع تند و شدیدی نسبت به مذهب شیعه داشتند.

 شریف زاهدی ادامه داد: این افراد چهار نکته را در گفته هایشان مطرح می کردند؛ اول این که شیعیان مرده پرست و برای اموات متوفی خود عزاداری می کنند و شرک را به شیعیان نسبت می دادند، دوم این که توسل جستن شییعیان به ائمه معصومین (ع) و یاری گرفتن از امامان برای حل مشکلات را شرک به خدا می دانستند. سوم این که شیعیان را مهر پرست و سنگ پرست می پنداشتند و بر شرک آلود بودن نمازهای شیعیان تاکید می کردند و چهارم این که شیعیان را قاتل امام حسین (ع) می دانستند و دلیل مدعایشان این بود که چون این ها 1400 سال پیش امامشان را کشتند به همین خاطر تا کنون برایش عزاداری می کنند.

 این رهیافته به تشیع تصریح کرد: در مجموع این تفکرات ضد شیعی در قبل از انقلاب توسط ملاهای سنی در سیستان و بلوچستان مطرح و گسترش یافت و یک عده به نام اهل سنت، وهابیت را در سیستان و بلوچستان تبلیغ می کردند. اما هم اکنون برادران و خواهران اهل سنت در سیستان و بلوچستان در دهه محرم برای امام حسین(ع) غذا می پزنند و نذری می دهند.

 وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز دو اتفاق مهم در ایران به وقوع پیوست؛ یکی ظهور انقلاب اسلامی از سوی یک مرجع فرهیخته و عالم به نام امام خمینی(ره) و دوم احساس خطر وهابیت از نفوذ روحانیت شیعه در رأس قدرت در ایران.

 شریف زاهدی ادامه داد: یکی از مواردی که قبل از انقلاب اسلامی، وهابیت از آن خوشحال بود این بود که رژیم طاغوت روحانیت را مورد انزوا و بی احترامی قرار می دهد اما وقتی انقلاب از سوی شخصیتی که 15 سال در تبعید بود، به ظهور رسید همچون پتکی بر سر رژیم ستمشاهی و وهابیت فرو آمد.

 وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی، دشمنی با شیعه بیشتر شد؛ وهابیت از وجود روحانیت شیعه در راس قدرت احساس خطر کرد و خواهان مهاجرت و خروج از کشور بود تا تحت تاثیر روحانیت شیعه قرار نگیرند. در استان سیستان و بلوچستان حزبی به نام شمس تشکیل شد که هدف آن الحاق این استان به پاکستان و یا تشکیل حکومت خودمختار طبق نظر وهابیت بود اما به یاری خداوند به اهداف خود نایل نشدند.

 شریف زاهدی یادآور شد: به هر حال امام(ره) فرموده اند شیعه و سنی برادر و برابر هستند. ایشان همان رأفتی که با شیعه داشتند با اهل سنت نیز داشتند. وهابیت کتاب هایی علیه شیعه در مدارس اهل سنت منتشر و اقدام به تحریم شیعیان در ارتباط با سایر فرق اهل سنت کرد اما در نهایت آرزویش را به گور برد.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس