کد خبر 496844
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

علی درستکار مجری برنامه «این شب ها» معتقد است که درکشور ما این ترس وجود دارد که شهروندانی عادی و بی پشتوانه نسبی به حدی بزرگ شوند که بر شخصیت های دارای نسب سایه بیندازند و همین نسبت در سازمانی مثل صدا و سیما هم جاری است.

به گزارش مشرق، علی درستکار مجری تلویزیون که با برنامه «این شب ها» توانست مخاطبان فراوانی را پای تلویزیون بنشاند درباره برنامه جدیدش در تلویزیون گفت: سخن از برنامه جدیدی است به نام «سیم و زر» که به طور هفتگی و زنده روی آنتن شبکه چهار خواهد بود و از پنجشنبه آینده پخش آن آغاز می شود.

او در مورد تفاوت سیاست های شبکه چهار با سیاست های سازمان صدا و سیما گفت: این کاملا درست است که سیاست های شبکه چهار با کل سازمان متفاوت است اما به هر حال تلویزیون کشور ما متعلق به حکومت است و بر اساس نظامی مشخص و مدیریتی واحد، مشخص و هم آهنگ اداره می شود.

درستکار ادامه داد: امکان اینکه در چنین نهادی مدیریت هایی جز حتی مدیر یک شبکه بتواند ساز متباین با این نظام هماهنگ شده و متحد بزند وجود ندارد، بنابراین بعضی از برداشت هایی که برخی رسانه ها دارند، می تواند نادرست باشد.

او درمورد تذکراتی که از سوی سازمان صدا و سیما دریافت کرده است، گفت: در طول 20 سالی که من در سازمان صدا و سیما به عنوان مجری فعالیت می کنم هنوز هیچ حکمی به شکل کتبی درباره رویکردها و برنامه های سازمان به من ابلاغ نشده، اینگونه موارد به برنامه سازان ابلاغ می شود نه مجریان تلویزیونی اما به شکل شفاهی و در فضای دوستانه گاهی نکاتی به من تذکر داده شده است در قالب گفتگوهایی دوستانه، اما کمتر حس کردم که به عنوان یک ابلاغ و دستور رسمی سازمان بوده است.

مجری برنامه «این شب ها» ادامه داد: اتفاقا گله من همین است که کسی سند رسمی روشن و جزیی درباره باید ها و نبایدها در واقع به من نداده اند و شاید به همکاران دیگری داده باشند.
او در مورد محدودیت هایی که جامعه و حکومت به یک مجری تلویزیونی اعمال می کند، گفت: چهره های تلویزیونی ایران مثل چهره های تلویزیونی در همه جای دنیا باید بدانند که شغل آنها برایشان محدودیت آور است، برای ما فقط به دلیل اینکه چهره ای معروف می شویم بعضی از مجازها هم ممنوع است، بعضی از حلال ها هم حرام است، شغل ما حساس است، زندگی ما هم سخت است و محدودیت هایی بعضا غیر منطقی و نام معقول برای ما وجود دارد که گاهی اوقات از سوی حاکمیت و از بالا ابلاغ و اعمال می شود و خیلی وقت ها هم از سوی جامعه و مردم.

درستکار در مورد مخالفت سازمان صدا و سیما با چهره سازی از مجریان تلویزیونی، گفت: این سیاسیت در دوره پیش از ریاست محمد سرافراز رسما از سوی تلویزیون، آن هم از سوی مهدی فرجی که مدیر شبکه یک بودند در برنامه «پارک ملت» تصریح شد اما اطلاع ندارم که در دوره جدید، این سیاست باقی است یا نه ضمن اینکه در جریان نیستم که این نکته آیا به عنوان سیاست سازمان بود که از زبان ایشان صادر شد یا نظر شخصی مهدی فرجی بود.

علی درستکار در پایان درمورد چگونگی موفقیت بعضی از برنامه های تلویزیونی مثل «خندوانه» که می تواند بدون مشکل به اجرای خود ادامه دهد اما این اتفاق در مورد برنامه های دیگر به این شکل رخ نمی دهد، گفـت: این نکته برمی گردد به سیاست های کلان کشورمان و همیشه این ترس وجود دارد که شهروندانی عادی و بی پشتوانه نسبی به حدی بزرگ شوند که بر شخصیت های دارای نسب سایه بیندازند به همین نسبت در سازمانی مثل صدا و سیما هم این مساله جاری است.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    خوب این روند در همه جای دنیا وجود داره افراد طبقه قدرت و ثروت همواره در راس بودند فرق جامعه متعالی با جوامع امروزی فقط در شایسته سالاری است و شایستگی در تعریف دین تقوا است ان اکرمکم عند الله اتقاکم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس