علی درستکار مجری برنامه «وارث» اعلام کرد مطالب عرفانی و معرفتی این برنامه هم تحت‌الشعاع اطلاعات تاریخی از رفتار و سیره سیدالشهدا مطرح می شود.

 به گزارش مشرق، علی درستکار که این شب ها اجرای ویژه برنامه ایام محرم «وارث» را در شبکه چهار سیما به عهده دارد گفت: این برنامه از اول محرم به مدت ۱۳ شب روی آنتن شبکه چهار می رود و بر خلاف آنچه در رسانه ها مطرح شده تحت تاثیر مستقیم زیارت وارث نیست اما به نوعی مهلم از آن است.

این مجری و کارشناس درباره انتخاب نام برنامه توضیح داد: از دو منظر می توان عنوان «وارث» را بررسی کرد اول از منظر تاریخی که به رفتار و سیره سید الشهدا می پردازد و دوم اعتقادی و معرفتی که تحت الشعاع اطلاعات تاریخی قرار می گیرد.

وی افزود: «وارث» محصول گروه تاریخ شبکه چهار است به همین دلیل در این برنامه به ابعاد تاریخی واقعه عاشورا بیشتر توجه می شود و در این راستا دیدگاه سیدالشهدا، کنش و واکنش هایی که در عظیم ترین واقعه تاریخی رخ داد و رفتار ایشان مورد بررسی و بازخوانی قرار می گیرد. من هم خود را موظف می دانم در این فضا بیشتر تمرکز کنم و کمتر به مباحث معرفتی بپردازم.

درستکار درباره حضور خود در «وارث» توضیح داد: برخلاف سایر تجربه هایی که تا کنون در تلویزیون داشتم در این برنامه صرفا امر اجرا را به عهده دارم و سوژه و خط مشی از طرف کارشناسان دیگری مطرح می شود به همین دلیل کمتر احساس راحتی می کنم، اما به عنوان یک تجربه برایم ارزشمند و متفاوت است و تلاش کردم به عزاداری در این ایام عمق بیشتری ببخشم و بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم.

وی در پایان گفت: علاوه بر این برنامه، اجرای «آبی روشن» را به عهده دارم که ساعت ۲۱ دوشنبه ها از رادیو جوان به صورت زنده روی آنتن می رود. بعد از «وارث» هم ترجیح می دهم مدتی فعالیت نداشته باشم و بیشتر منتظر واکنش از سوی مسئولان تلویزیون و مردم نسبت به این برنامه هستم.

ویژه برنامه ایام محرم «وارث» هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۳ به مدت ۳۵ دقیقه روی آنتن شبکه چهار می رود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس