کد خبر 496835
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

روز به روز بر عظمت برنامه‌های اربعین حسینی (ع) افزوده می‌شود و هر جا که دشمنان اراده معارضه با این برنامه‌ها را داشته باشند، منکوب می شوند.

 به گزارش مشرق، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مسئولان موکب بزرگ حضرت معصومه سلام الله علیها در اربعین حسینی(ع)،  با تقدیر و تشکّر از همه کسانی که در برنامه بزرگ اربعین خدمت می کنند اظهارداشت: برنامه اربعین و عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام، برنامه‌اي است که ما از توصيف و تعریف آن قاصریم. هر چه علما کتاب و مقاله بنویسند و دانشمندان و سخنرانان بگویند و سخنرانی کنند، باز هم در برابر عظمت این برنامه‌ها، قلم‌ها و زبان‌ها الکن است.

وی در ادامه با اشاره به عظمت روزافزون برنامه‌های عزاداری حضرت امام حسین علیه‌السلام افزود: الحمدلله روز به روز بر عظمت این برنامه‌ها افزوده می‌شود و هر جا که دشمنان اراده معارضه با این برنامه‌ها را داشته باشند، منکوب می شوند. شما می‌بینید که برنامه پارسال از قبل با عظمت‌تر برگزار شد و ان‌شاء الله برنامه امسال از سال گذشته عظیم‌تر خواهد بود. اینها سرّي دارد که ما نمي‌توانيم آن را درک کنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به خادمان اربعین حسینی علیه‌السلام گفت: بدانید واردشدن به این راه، کمال سعادت برای انسان است. کوچک‌ترین قدم در این راه، بسیار بزرگ است. این حرکت، حرکتی الهی است که در معرض دید همه جهان است. کسانی که توفیق بزرگ خدمت به این برنامه را پیدا کرده‌اند، باید قدر خود را بدانند و به خود ببالند و سعی کنند به احسن وجه در خدمت این حرکت بزرگ الهی باشند.

معظم له، متخلّق بودن‌ به اخلاق امام حسین علیه‌السلام را از ویژگی‌های مهمّ خادمان اربعین دانسته و بیان داشتند: همه کسانی که در این برنامه عظیم توفیق خدمتگزاری دارند باید ارتباط خودشان با اهل بیت مخصوصاً حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را بیشتر کنند و معرفت بیشتری نسبت به آن بزرگواران پیدا کنند و سعی کنند متخلّق به اخلاق آن حضرت باشند که هر چه این جهت بیشتر باشد، اجر و قُرب بیشتری خواهند برد و  تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

ایشان در پایان دیدار، با مسألت توفیق بیشتر جهت برگزاری باشکوه‌تر این برنامه عظیم یادآورشد: به هر حال، این مسأله هر چه بيشتر تعظيم و تکریم شود، اسباب رضايت خاطر امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه الشريف بیشتر فراهم می‌شود. «يا ليتني کنت معکم» ای کاش من هم می‌توانستم همراه شما خدمت کنم و خاک پای زوار و خادمان امام حسین علیه‌السلام باشم. البته همین که شما را دوست می‌دارم واقعاً اسباب سعادت حقیر است. ان‌شاء الله روز به روز خداوند بر توفیقات شما بیفزاید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گزارشی از برنامه‌های این موکب ارائه داد.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس