یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، هفت نکته که از سوی عزاداران در این ایام باید رعایت شود را متذکر شد.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله مکارم با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، هفت نکته که از سوی عزاداران در این ایام باید رعایت شود را متذکر شد.

در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: اربعین حسینى رستاخیز عظیمى است که در دنیا شبیه و مانند ندارد، 20 میلیون نفر یا کمى کمتر یا بیشتر براى بزرگداشت شهیدانى که 14 قرن پیش براى مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌اند پیاده از راه‌هاى دور و نزدیک به سوى مرقد آنها حرکت مى‌کنند، حتى افراد ناتوان و معلول نیز با آنها همراهى دارند و این بزرگ‌ترین نمایش فداکارى و قدرت در راه عزت و آزادگى و شرف است. ما به همه آنها دعا مى‌کنیم که سالم بروند و سالم برگردند و زیارتشان مقبول درگاه خدا شود و دعاهایشان وسیله نجات مسلمین از چنگال ظالمان گردد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: در اینجا لازم مى‌دانم چند نکته را به همه زوار عزیز و گروه‌هایى که به آنها خدمت مى‌کنند یادآور شوم:

اوّل: همگى سعى کنند نیت‌هایشان کاملا خالص باشد و به همین دلیل از هرگونه تبلیغات شخصى و جناحى بپرهیزند که بسیار با اهداف مقدس شهدا ناسازگار است.

دوم: همگى به یکدیگر مخصوصا به کسانى که به هر دلیل در راه مى‌مانند کمک کرده و مشکلات آنها را حل کنند.

سوم: از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است خداى ناکرده موجب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکى مانند فاجعه منا شود بپرهیزند و خونسردى و آرامش خود را در هر حال حفظ کنند.

چهارم: از زیارت طولانى پرهیز کنند و به زیارت مختصر قناعت کنند و محل را براى دیگران خالى بگذارند و به دستور «زر فانصرف» عمل کنند.

پنجم: گردانندگان مواکب به مسائل فرهنگى توجه فراوان داشته باشند و از این رستاخیز عظیم براى آن استفاده کنند، نمازها را اوّل وقت بخوانند، خواهران حجاب را کاملا رعایت کنند و از خرافاتى که موجب وهن این مراسم باشکوه مى‌شود، خوددارى کنند.

ششم: قوانین و مقررات را که مایه نظم جمعیت مى‌شود کاملا رعایت کنند و از آلوده ساختن محیط زیست جدا بپرهیزند.

هفتم: براى حلّ مشکلات جهان اسلام و فتنه‌هاى دشمنان و نجات مظلومان از چنگ ظالمان و وحدت مسلمین دنیا و برآمدن حاجات از صمیم دل دعا کنند.

در پایان این پیام تاکید شده است: در پایان معروض مى‌دارد که اربعین گوهر گرانبها و گنجینه بسیار پرارزشى است که سبب عظمت اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است، باید هر چه بهتر از آن بهره‌بردارى کرد. خداوند همه را حفظ کند و موفق دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    خداوند مراجع عزیز را برای ما حفظ کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس