نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از اینکه خودرو‌های ایرانی قدرت رقابت با خودروهای چینی‌ها را هم ندارند، گفت: وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو نمی‌تواند راهکار موثری برای این صنعت باشد و بهترین راهکار برای صنعت خودروسازی داخلی، واگذاری آن به خودروسازان خارجی است.

به گزارش مشرق، نیما بصیری تهرانی اظهار کرد: وام خودرو یک آرام بخش موقت برای صنعت خودروسازی است و نمی‌تواند باعث به حرکت درآمدن چرخ این صنعت شود و با شرایط فعلی کیفیت خودروهای داخلی امکان رقابت با خودروهای خارجی، حتی خودرو‌های چینی را ندارند.

وی افزود:‌ بهترین راهکار برای صنعت خودروی داخلی این است که شرکت‌های خودروسازی داخلی که در حال حاضر به هر نحوی به دنبال بقا هستند به خودروسازی‌های خارجی واگذار شوند، چراکه وضعیت فعلی صنعت خودرو به نفع صنعت کشور نیست.

بصیری تهرانی با بیان اینکه اصول درست صنعت خودروسازی در داخل کشور رعایت نمی‌شود، ادامه داد: خودروهای داخلی کیفیت لازم را ندارند به دلیل اینکه قطعه ساز یا خودروسازان به درستی عمل نمی‌کنند. در حال حاضر که بیش از 100 هزار خودرو برای واگذاری ثبت نام شده است که باید پرسید آیا قطعات این خودرو‌ها برای تحویل موجود است؟ قطعه سازی که ورشکست شده است و از شرکت‌های خودروسازی طلب زیادی دارد با چه موجودی و درآمدی می‌تواند قطعه تولید کند؟

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید برای تعیین استراتژی صنعتی نگاه بلند مدت داشت، ادامه داد: این پولی که برای صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده می‌توانست وارد چرخه صنعت شود. آیا واقعا برای هفت سال آینده برای خودرو‌هایی که فرسوده می‌شوند برنامه ریزی شده است؟

وی با اشاره به تجربه‌های کشور‌های دیگری که در بخش خودروسازی با مشکل روبرو شده‌اند، گفت: برخی اقدامات نمی‌تواند راهکار موثری برای اقتصاد باشد، چراکه راهکار‌های موقتی است که صحیح و خطا خواهد بود. در دنیا چنین تجربه‌هایی وجود دارد؛ به عنوان نمونه زمانی که کشور رمانی در صنعت خودرو با مشکل روبرو شد با رنو فرانسه وارد مشارکت شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    وام خودرو یک راه حل نبود بلکه یک سوء استفاده از فقر مالی مردم بود که تواسنت بصورت مقطعی عده ای از مردم بسمت خرید بکشاند ولی تا وقتی سیاستهای مدیران خودروسازی همین گونه باشد امسال نه سال دیگه یا سال بعد قطعا دچار رکود و ... ورشکستگی خواهند شد
  • مسعود ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    خودرو ایران با نزدیک 100سال سابقه قدرت رقابت با یک شرکت چینی که سابقه اش به 20سال هم نمیرسه رو نداره / هیچ ربطی هم به تحریم نداره چرا که ما تو تحریم به نانو رسیدیم به هسته ای و موشک بالستیک / خودرو انحصاری است و خرید ان به زور تحمیل میشه و دلیلی برای ارتقا دادن نیست
  • رضا ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    راهکار بهبود صنعت خودرو مدیریت جهادی هست، همان مدیریتی که در صنایع موشکی و نانو و سلول های بنیادی هست.
  • رضا ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    احسنت
  • رضا ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    راهکار بهبود صنعت خودرو مدیریت جهادی هست، همان مدیریتی که در صنایع موشکی و نانو و سلول های بنیادی هست.
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    فاتحه صنعت خودروسازي خوانده شده واين وام 25ميليوني حلوايش بود
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    امسال خودروسازها بااین حربه انبارهارا خالی کردند سالهای آتی راچگونه بگذرانند. باید قبول کرد صنعت خودرودر ایران ورشکسته ودرحال احتزار است!
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    راهکار ادامه وام بیست وپنج میلیونی است اگر کیفیت خودرو بهبود پیدا نکند حتما وضعیت مالی حضرات تولید خودرو داخلی بهتر می شود
  • علی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    چراهمه مسولین وحتی خود خودروسازها به این قضیه اگاهن که خودروهای داخلی هیچ کیفیتی ندارن وتوان قدرت باخودروهای چینی روندارن ولی هیچ کاری نمیکنن
  • شهروند ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    خودروسازی ما دقیقا عین اینترنت اکسپلورره!!! تا بخواد ارتقاء پیدا کنه همه مون پیر شدیم!! به قول کارشناس بهتره که خودروسازی رو واگذار کنیم به شرکت های خارجی و از تجارت اونا استفاده کنیم و بعد از مدتی خودرو ملی استاندارد تولید کنیم، خدا رو شکر مهندسای ما کم خلاق و باهوش نیستن.
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    راهکار همان جلوگیری از دزدی است .
  • اسماعیل ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    مشکل فنی و مهندسی و امکانات نداریم مشکل دیدگاهه به قول دوستمون آقا رضا باید مدیریت جهادی باشه
  • دکتر ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    اکثرا هم کم سواد هستن هم هم کم خلاقیت هم کم نبوغ....اونهایی هم که نخبه هستن از این خراب شده زدن به چاک...
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    اگه مدیران بی منطق از ریاست برکنار بشن و مدیران کاردان و شایسته سر کار بیان مطمئنا خودروسازی ما کاملا متحول خواهد شد.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    به نظرم گردن چارتا مدیر صنعتی رو بزنن. بعد دیگه یا کسی نمیاد مدیر بشه یا میاد و میشه واقعا سنگ تموم میذاره و صنعت رو از این رخوت در بیاره. درجا زدن و پول به جیب زدن تنها هدف مدیرت صنایع هست که اکثرا دولتی هستن و نه تولید محصول با کیفیت و رقابت و از این حرفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس