کد خبر 496376
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

محمد ساسانی منفرد کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خصوص وام ۲۵میلیونی خودرو گفت: این اقدام دولت فقط به نفع خودرو سازان بود و مردم هیچ نفعی از این اقدام عایدشان نشد.

به گزارش مشرق ، محمد ساسانی منفرد کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خصوص وام ۲۵میلیونی خودرو گفت: این اقدام دولت فقط به نفع خودرو سازان بود و مردم هیچ نفعی از این اقدام عایدشان نشد.

وی در ادامه افزود:در این موقعیت اقتصادی، دولت به فکر تغییر اساسی ساختار اقتصادی نیست.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در ادامه تصریح کرد: افزایش تولید ناخالص ملی و تحرک در چرخه اقتصادی مهم ترین اتفاقی است که باید از سوی دولت پیگیری و با کارشناسی دقیق به فکر رونق بخشی در اقتاد باشد، نه این‌که با پرداخت وام و هزینه از بودجه بانک مرکزی جیب شرکتهای خودرو ساز را پر کند.

وی در پاسخ به این پرسش که  این وام در کدام قسمت هزینه می شد بهتر بود، گفت: صحبتهای زیادی در این خصوص شده،و بخشهای متعددی وجود داشت مثل، بخش ازدواج و حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک، و متاسفانه این طرح بدون کارشناسی اقتصادی عملیاتی شده است.

ساسانی منفرد در پاسخ به این پرسش که علت اصلی پرداخت وام برای خرید خودرو چیست؟، به خبرنگار ما گفت: دولت برای خروج از رکود اقتصادی بسته هایی را مطرح کردو این طرح یکی از بسته های اقتصادی، ولی به نظر می رسد این طرح مانند طرح‌های ریاضتی اقتصادی است، که دولت در راستای منافع مولد های اقتصادی نا کارآمد بکار گرفته است.

وی در ادامه افزود: هدف از این اقدام دولت افزایش تقاضا است در حالی که زمانی تقاضا مفهوم اساسی پیدا می کند، که منابع صحیح در اختیار مردم باشد، کسانی برای خرید خودرو اقدام کرده اند که از قشر ضعیف جامعه هستند وقتی  مخارج روز مره زندگی این قشر با سختی تامین می شود  و امنیت شغلی برای پرداخت بدهی خود ندارند چگونه چرخه اقتصادی به درستی حرکت خواهد کرد؟ در حالی که برنامه ای برای سرمایه دار، وجود ندارد.



منبع:کمال مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس