کد خبر 496943
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

پس از حملات پاریس، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا با پذیرش آوارگان سوری مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: در پی حملات پاریس و نگرانی ها در مورد احتمال حضور تروریست ها در میان آوارگان، حدود نیمی از 50 ایالت آمریکا روز دوشنبه با پذیرش آوارگان سوری مخالفت کردند.

از ایالت اوهایو تا ایالت تگزاس، بیش از 20 فرماندار که تقریبا همگی از حزب جمهوری خواه هستند، همچنین برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اعضای بانفوذ کنگره نگرانی خود را در مورد احتمال ورود تروریست هایی که در میان آوارگان سوری ابراز و اعلام کردند که دیگر نمی خواهند آوارگان سوری به خاک این کشور پذیرش شوند.

 مایکل مک کال، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه از باراک اوباما خواست طرح پذیرش آوارگان سوری را که «بدون رعایت امنیت آمریکایی ها» سازماندهی شده است، به حال تعلیق درآورد. ایالت اوکلاهما (جنوب آمریکا) نیز همین درخواست را مطرح کرد.

گرک ابوت، فرماندار ایالت تگزاس نیز گفت: « به نظر می رسد که در حملات تروریستی پاریس یک آواره سوری شرکت داشته است. شفقت انسان دوستانه آمریکا ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد و آمریکایی ها را در معرض خطر مرگبار مشابه قرار دهد.»

وی در نامه ای خطاب به اوباما اعلام کرد آوارگان سوری را به این ایالت نخواهد پذیرفت.

فرماندار ایالت های می سی سی پی و آلاباما در جنوب آمریکا نیز این سیاست «به شدت خطرناک» را در مورد پذیرش آوارگان سوری محکوم کردند.

همچنین ایالت های لوئیزیانا، آرکانزاس،تنسی، جورجیا، آیداهو، کانزاس، مین، کارولینای شمالی، اوهایو، ویسکانسین و آریزونا از پذیرش آوارگان سوری در این ایالت ها امتناع کردند.

فرماندار ایالت ماساچوست نیز گفت علاقه چندانی به پذیرش آوارگان سوری ندارد، پس از او فرماندار ایالت کارولینای جنوبی نیز این مطلب را اعلام کرد.

پیت ریکت، فرماندار ایالت نبراسکا مستقیما دستور توقف پذیرش آوارگان سوری را صادر نکرد، اما از نهادهای اسکان آوارگان خواسته است درخواست ها را رد کنند.

دیگر ایالت های آمریکا همچون ایلینوی، ایندیانا و میشیگان به طور موقت پذیرش آوارگان را به حال تعلیق درآورده و منتظر تدابیر امنیتی بیشتر از سوی دولت فدرال هستند.

نیوهمپشایر، که فرماندار آن «مگی حسن» تنها دموکراتی است که به این جریان پیوسته، نیز خواستار توقف پذیرش آوارگان سوری به این ایالت شده است.

ایالت ها نمی توانند با هزینه های فدرال در رابطه با اسکان آوارگان مخالفت کنند. به همین علت ریک اسکات فرماندار فلوریدا از کنگره خواسته است « تدابیری فوری و جدی » برای مسدود کردن هزینه های فدرال که به اسکان سوری ها اختصاص می یابد، اتخاذ کند تا مسئولان بتوانند فرصت ارزیابی خطرات را داشته باشند.

آمریکا اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد تا اکتبر 2016 ده هزار آواره سوری را به خاک خود می پذیرد. این در حالی است که از سال 2011 تا کنون تنها 1800 آواره سوری به خاک این کشور پذیرفته شده اند.

از نیم دیگر ایالت های آمریکا، شش ایالت از جمله واشنگتن (شمال غربی) همچنان آماده باز کردن درهای خود به روی آوارگان سوری هستند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس